Afvisningsprocent |
Du kan prøve at kigge på den her liste: http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/static.py?page=v1v2map.cs&hl=da
Syntes teksten står meget forståelig =)
Forsat god weekend
Afvisningsprocent |
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Du kan prøve at kigge på den her liste: http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/static.py?page=v1v2map.cs&hl=da Syntes teksten står meget forståelig =) Forsat god weekend |
Det kan godt være det er mig der er dum her, men jeg kan ikke lige se hvad det betyder/hvad det er google vil fortælle med den oplysning. |
Saksede lige det her fra siden Afvisningsprocenten er procentdelen af besøg, der kun ser en enkelt side eller besøg, hvor personen forlader dit websted fra adgangssiden (destinationssiden). Brug dette som en målestok for kvalitet - en høj afvisningsprocent betyder generelt, at webstedets adgangssider (destinationssider) ikke er relevante for dine besøgende. Så hvis de går ind på din side og lukker den ned igen med det samme, så tæller den i den statistik. God weekend :) |
Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.
Hej René Afvisningsprocenten er et tal der viser hvor mange procenter der hopper væk fra en pågældende side uden at klikke videre på din hjemmeside. Dvs. har du en afvisningsprocent på 50% på din forside, så vil 50 ud af 100 personer forlade din forside så snart de klikker sig ind på forsiden. De vil ikke bevæge sig videre på din hjemmeside, men klikker sig tilbage til fx google. Har du en høj afvisningsprocent betyder det at du skal gøre noget ved din forside. Det gælder altså om at få en så lav afvisningsprocent så overhovedet muligt! |
Afvisningsprocent er det der også hedder bouncerate. Det er det antal af personer der besøger din side som kun er inde på fx din forside eller en produktside, men så går ud igen uden at se mere den ene side. Så en afvisningsprocent på 50% betyder at halvdelen er dine besøgende kun ser på en af dinesider inden de går ud igen. |
Hov nåede ikke lige at se at du lige havde svaret på det. |
ok, så er jeg da ikke helt dum, for det var også det jeg altid har ment at det har betydet, problemet er bare at vi har sider som kunderne umuligt kan komme ind på uden at have lavet andre handlinger på vores side, hvor der er registreret en afvisnings % bla på sider som:
|
Det kan være sider der er bookmarked, eller sider der ligger i url oversigten. F.eks. hvis jeg skriver Amazon i adresse linien i firefox så foreslår den en række sider på Amazon som jeg har været på før. Det kan også være tilfældet med din side, hvis en bruger engang har været inde på den og f.eks bestilt noget så er det muligt at ramme den samme side igen 2-3 måneder senere. Denne gang virker den måske ikke, eller brugeren skulle egentlig ind på hovedsiden og sletter resten af urlen. Eller Google kan have indekseret din side og så har en person søgt på et eller andet og er hoppet direkte ind på din underside. Her har vedkommende så fundet det der skulle bruges og hoppet ud igen, eller bare tilbage til Google. Det er ihvertfald mine bedste plausible bud. |
Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.