Jeg har fået en idé til at lave et lille firma der skal lave forskellige typer måleapperater. Jeg vil bruge så mange standard komponenter som muligt, men designet af "kabinettet" til enheden er lidt sværd at lave 100% af standard komponenter. Planen er at jeg vil bruge nogle allerede eksisterende kabinetter, men til fronten skal jeg bruge en klistrende plastic plade med noget grafik (logo, navn, osv.) på noget af den og med et gennemsigtigt område en skærm i toppen eller noget i den retning. Mange mobiltelefoner har den slags klistrende plastic med logo osv. der er gennemsigtig hvor LCD-skærmen er placeret. Er der noget der kan give mig et link til et firma der laver den slags, eller give fif til hvordan man selv gør - evt. navnet på en maskine der kan lave en sådan plade, eller bare pointers til hvordan jeg selv kan finde det. Jeg har søgt meget på google, men har ikke lige kunnet finde noget.
Yde mere skal jeg lige have fundet ud af noget om CE mærkning. Så vidt som jeg har kunnet finde ud af indtil videre skal man naturligvist sørge for at de stillede krav er overholdt, men derfra er jeg i tvivl om man selv kan påstå at enheden er i overensstemmelse med kravene, eller om man skal have et certificeret firma til at certificere enheden. Og så er der lidt med priser, og hvor meget man må revidere før der er krav om en ny certificering, hvor lang tid tager det osv., men det er ikke lige så vigtigt ligenu, som det er at finde de rette leverandører, så jeg kan få smidt en prototype sammen som kan holde til en felttest. |
Jeg har lige fundet lidt mere om CE-certificering. Om det er et testlaboratorium der skal lave certificeringen eller om man selv kan gøre det kommer an på hvilket apperat der er tale om...