Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed. Måleapperater n' whatnot

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Med hen hold til kabinetterne.

Det du søger er såkaldte overlayers, Mange serigrafi firmaer kan lave dem, specielt de som laver folietastatur. De laves typisk på folier af polyester eller polycabonat, Hvor man trykker på bagsiden. Det vil sige man laver alt spejlvendt. Og man starter med at trykke de farver som skal ligge øverst. Herefter skærer man det til, dette kan gøres med enten en laser eller en folieskærer. Typisk bruger firmaer idag laser, grundet præcisionen. Samtidig skærer man en klæber til sådan at man ikke har en klæber der hvor der skal værer huller, eller displayet er. Og tilsidst laminer man det sammen, så det er lige til at klæbe på kabinettet.

Selve trykket laves typisk hved hjælp af silketryk. Der findes flere forskellige folier som man bruger, og typisk er de fleste ru, hvor man så lægger en lag "klarlak" over hvor displayet er, hvorved man får et mere glasagtigt udsegende.

Jeg kan desværre ikke skære det ud, men sagtens trykke det til en hvis grænse.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 18:18

MartinBF:

Lidt af hvert egentligt.

Enheden skal selv kunne måle:

- tryk

- temperatur

- muligvis ilt

- med tilslutningsmulighed for motorstyring + motor

- med tilslutningsmulighed for vægt

Undskyuld mig, men hvad nyt er der ved dine instrumenter frem for dem der allerede er på markedet?  Hvorfor mener du at du vil være konkurence dygtigt i forhold til andre producenter ?

Mvh

Ravn

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:59

Hej Martin

Vil du kunne lave et USB ColorMeter til måling af Kelvin for både flashlys og fastlys?

De der findes er håndholdte enheder men en USB version med aflæsning på computeren kunne være sagen.

Vh Brian R

Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:50

Ravn:

Undskyuld mig, men hvad nyt er der ved dine instrumenter frem for dem der allerede er på markedet?  Hvorfor mener du at du vil være konkurence dygtigt i forhold til andre producenter ?

Mvh

Ravn

Min enhed vil være fleksibel og billig i materialer, da jeg bygger den fra bunden. Den vil have en let, hurtig og overskuelig HMI. I modsætning til så mange andre apperater vil den heller ikke have touchscreen. Touchscreen er fint, men egner sig ikke til industri efter min mening. Skærmen bliver ridset og hvis man ikke rammer rigtigt på et resistiv touchscreen, reagerer den ikke, eller reagerer forkert. For at have overskuelighed på en HMI med touchscreen, skal man have en stors skærm, som vil bruge unødigt meget strøm, og koste unødigt mange penge.

Enheden vil være lavet ret specifikt til røggasemmisionsmålinger. Den vil ikke, som sine konkurrenter gør det, gå ud fra at målestedet er nøjagtigt som foreskrevet i standarderne og vil kunne programmeres til at tage højde for afvigelser. Jeg har tusindvis af idéer, til enheden som ikke eksisterer på konkurrenters udstyr.

Det bliver måske også en 2 i 1 enhed for fleksibilitet, med mulighed for at udvide til at styre flere ting i.f.b. målingerne.

Hehe... det lød som en salgstale... Det var nu ikke lige meningen, man skal jo ikke sælge skindet før bjørnen er skudt :)

Tilmeldt 14. Mar 09
Skrevet kl. 18:03

Freebooter:

Hej Martin

Vil du kunne lave et USB ColorMeter til måling af Kelvin for både flashlys og fastlys?

De der findes er håndholdte enheder men en USB version med aflæsning på computeren kunne være sagen.

Vh Brian R

Puh... jeg er ikke lige så meget inde i programmering af C++, og diverse andre sprog der skal bruges til at lave et apperat der kan interface gennem USB endnu... Men noget i retningen af:

http://www.uslinc.com/images/products/download/PCA_Manual.pdf

eller hvad?

Meget af den viden som jeg kommer til at skulle bruge i.f.b. med at lave enheden, vil være noget jeg læser mig til, efterhånden som jeg skal bruge det :)

Tilmeldt 14. Mar 09
Skrevet kl. 18:12

Kenneth:

Hej

Med hen hold til kabinetterne.

Det du søger er såkaldte overlayers, Mange serigrafi firmaer kan lave dem, specielt de som laver folietastatur. De laves typisk på folier af polyester eller polycabonat, Hvor man trykker på bagsiden. Det vil sige man laver alt spejlvendt. Og man starter med at trykke de farver som skal ligge øverst. Herefter skærer man det til, dette kan gøres med enten en laser eller en folieskærer. Typisk bruger firmaer idag laser, grundet præcisionen. Samtidig skærer man en klæber til sådan at man ikke har en klæber der hvor der skal værer huller, eller displayet er. Og tilsidst laminer man det sammen, så det er lige til at klæbe på kabinettet.

Selve trykket laves typisk hved hjælp af silketryk. Der findes flere forskellige folier som man bruger, og typisk er de fleste ru, hvor man så lægger en lag "klarlak" over hvor displayet er, hvorved man får et mere glasagtigt udsegende.

Jeg kan desværre ikke skære det ud, men sagtens trykke det til en hvis grænse.

/Kenneth

Fantastisk Kenneth... Mange tak for hjælpen det var lige det jeg ledte efter :D

Jeg har ikke rigtigt noget præsist til design endnu, men vil det være muligt at købe et mindre stykke til en prototybe, der behøver ikke noget tryk, det er bare for at beskytte skærmen? Du skal naturligvist nok få nogle detaljer senere. Det bliver bare ikke lige foreløbigt, jeg skal lige have flækket el-delen sammen og have fundet et kabinet i passende størrelse.

Og mange tak til jer andre i øvrigt :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37

MartinBF

Vi er her jo for at hjælpe hinanden.Wink

Du siger bare til, og kom med dine overvejelser, når du kommer så langt, så kan vi hurtigt finde ud af noget.

/Kenneth

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)