Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Weblog, nyhedsbreve o.lign

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg går lidt og overveje at starte min egen blog op. Denne blog skulle gerne bygges op, således at der var mulighed for at læserne skulle kunne komme med kommentarer og indputs. Yderligere kunne jeg specielt godt tænke mig at starte en blog op, hvor der også var mulighed for at sende nogle nyhedsbreve ud.

Problemet er dog bare, at jeg ikke besidder den store viden, hvad angår opstart af blogs og etablering af nyhedsbreve. Derfor ville jeg høre, om der var nogen der havde nogle råd eller nogle hjemmeside, hvor jeg kunne få råd eller starte det op selv?

Til at starte med overvejer jeg bare at starte det hele på en gratis portal for lige at prøve at komme igang, men er der nogen der kender en hjemmeside, hvor det vil være muligt at opstarte en blog med nyhedsbrev, eller er jeg nødt til at købe?

Håber I kan hjælpe

Beigarth

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:03

Hej Beigarth

Hvis du vil starte din blog på en gratis portal, som du nævner, så er http://wordpress.com et godt bud på et sted at gøre det. Det skyldes at når du på et tidspunkt vil have din helt egen blog på dit eget domæne, bliver det med stor sansynlighed en egenhostet wordpress-blog fra Wordpress.org.

Det korte af det lange er at det er smart på flere måder at starte og slutte i samme system (ikke nødvendigt, men smart :-) )

Nyhedsbreve skal du passe på med at spare penge på. De fleste super gode services koster lidt penge, og de er dem alle værd.

Og til sidst en anbefaling: Start din blog på dit eget domæne helt fra starten. Du bliver træt af den anden løsning hurtigt, og så kan du ikke automatisk viderestille alle de links som folk har givet dig udefra til den nye placering af din blog på dit eget domæne.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:48

Anders Saugstrup:

Nyhedsbreve skal du passe på med at spare penge på. De fleste super gode services koster lidt penge, og de er dem alle værd.

Anders, der er faktisk kommet et par rigtig gode nyhedsplugins på det sidste, som faktisk kan det meste et godt nyhedsbrev skal kunne... nyhedsbrev-skabeloner, avancerede tilmeldingsformularer, nem udsendelse etc... førhen har jeg også henvist til ebrev.info (dk) eller aweber (udland)... men det mener jeg faktisk ikke er nødvendigt længere...

Jeg giver Anders ret i, at du bør starte på eget domæne fra start... Wordpress.com giver en masse forhindringer allerede fra start, som måske kan give en dårlig oplevelse - hvis du altså er interesseret i en større frihedsgrad....

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:56

Ok, jeg var ikke klar over at det var blevet så godt endnu. Håndterer disse plugins også alt det med tilagesendte mails osv, så man ikke ender i spamfiltret hos hotmail og andre?

Mit indtryk af nyhedsbrevsbranchen er at den er så kompliceret at man hellere må betale for et ekspertprodukt for ikke at risikere at gøre i nælderne, men jeg skal gerne indrømme at jeg ikke selv er ekspert på det område, så jeg lytter interesseret til det du og andre har at sige.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:58

Når det kommer til nyhedsbreve og over 100modtagere så vil jeg til enhver tid bruge en ordentlig service, så du er mere sikker på at mailen lander i mailboxen, kan lave diverse statistik og generelt bare få lidt mere gefuhl på det at udsende nyhedsbreve, istedet for bare trykke "send" og så er der ikke mere i det, du aner jo fx ikke om der er nogen der læser den osv, medmindre du opsætter ekstern tracking, det samme med tracking på links, det kan da sættes op i Google Analytics, men har du heller ikke rodet med det før, så er det bare endnu en ting at lære. Desuden har de en SMTP service som du  er ret sikker på er whitelistet hos fx hotmail som formentligt bliver den største modtager af dine mails, eller rettere hotmail brugeren gør ;-) Hvis du sender flere hundrede email til Hotmail kontis igennem en almindelig dødelig SMTP så kan du være rimeligt sikker på at den ender i uønsket post.

Find en nyhedsbrevsservice at bruge til at sende igennem, de fleste er OK og ret billige. Og som Anders siger så opsæt den blog på eget domæne fra starten, så kan du gøre som du vil når det kommer til SEO. Hvis du opretter en ny blog så kan du videresende den linkpopularitet den gamle blog havde, med en gang 301 redirect.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)