Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Urealistisk med egen WebShop som 15-årig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Mig og en ven har de seneste dage gået med store planer omkring at starte en WebShop. Hvad den skulle sælge har der været lidt tvivl om, men vi har valgt at satse på hårprodukter.

Spørgsmålet er så, om I mener det er for ambitiøst at tro, at man kan kører en WebShop som 15-årige, når man bor hjemme og går i skole ? Desuden vælter vi jo heller ikke i penge. Efter vores regnskaber har vi dog nok. Og hvad med afsendelse af produkter ? Kan man nå det i fritiden eller skal man have et firma til at stå for det ? Og hvad ville det evt. koste ?

Grunden til at vi fik den idé med siden er jo netop, at vi bor hjemme, og derfor kan sælge vores produkter noget billigere end alle konkurrenter. Vi har ikke de store udgifter, og vi behøver ikke at leve af omsætningen.

Vi regner ikke med at skulle leve resten af vores liv af dette projekt, men vi vil bare gerne ud og have noget erfaring. Det er dette vi gerne vil arbejde med senere i livet.

Men synes I, at idéen er for urealistisk ? Eller ville det godt kunne lade sig gøre ?

På forhånd tak

Alexander & Martin

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 15:00

Hejsa,

Det vil sagtens kunne lade sig gøre. I skal dog være opmærksom på at I ikke kan momsregistrere dig, medmindre I har Statsforvaltningens accept. I kunne f.eks også få en af jeres forældre til at hæfte for jeres lille virksomhed.

Regner I selv med at have tid? Hvor meget tid har I? Start stille og rolig, og hvis det viser sig at blive en succes, kan I hen ad vejen altid få andre til at sende pakkerne for jer.

Den bedste måde at se om det er noget for jer, er at kaste jer ud i det - og det er også den bedste metode at lære på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Det der umiddelbart får mig til at spærre øjnene op er at du skriver at i "de seneste dage" har haft planen om dette. Det skulle jo helst være noget i kan holde gejsten oppe omkring, selv efter en måned ;-)

Umiddelbart vil jeg ikke sige det er urealistisk for jer, i skal bare til at sætte jer ind i hvordan i styrer jeres lager, regnskab, moms, leverandører osv. Forsendelse kan i vel sagtens nå selv (ellers går "hjemme-butik" vel lidt af ideen) i kan jo bare lade være med at love det fremme til næste dag eks.

Men god fornøjelse med forberedelserne, har i lidt fornuftig sans, drive og tiden til det så går det nok :)

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:09

Jeg synes det lyder som et fint lille projekt. Jeg ville ønske jeg selv havde været så inovativ som 15 årig :-)

Jeg mener sagtens at I selv kan stå for afsenIelse af pakker i fritiden, men husk at gøre opmærksom på hvor lang tid kunden kan forvente at leveringen tager.

Hvis I for eksempel kun har tid efter skole to gange om ugen til pakning afsendelse, så skal I selvfølgelig også gøre opmærksom på at leveringen kan tage 4-5 dage eller hvad der nu passer til Jeres situation.
Hvis folk føler at tingene går for langsomt eller at I har lovet noget der ikke bliver overholdt, så handler de kun hos Jer en gang og vil næppe anbefale Jer videre.

@Martin van de Belt

Umiddelbart behøver de vel ikke CVR registrering, hvis de omsætter for under 50.000 kroner om året?
Da det er et hobbyprojekt, som de vil starte i det små, er det ikke sikkert at de sigter mod et beløb over denne størrelse.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:15

Hvor er det dog bare super, rigtig god fornøjelse med projektet :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 16:29

Hej Alexander og Martin,

Selvfølgelig skal i starte op! Jeg startede selv min første webshop som 16-årig, og det blev faktisk en succes og jeg fik den solgt til en okay pris :)

Hvad mener i med afsendelse? er det når der er nogen som bestiller og i skal have sendt det af sted? Jeg går ikke ud fra i går i skole til mere end kl. 15.00? Og så kan i jo smutte hjem og pakke ordrne og så tage ned på posthuset med dem. Og kunden skulle meget gerne have det dagen efter :) sådan gjorde jeg.

Men ja, kom igang!

Rigtig god weekend!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 17:03

Tak for alle besvarelserne :)

Riise: Sætning ''de seneste dage'' fik jeg vist ikke formuleret ordenligt. Vi har i flere år gået og drømt om at starte vores egen virksomhed. Vi har også i lang tid solgt på trendsales og diverse andre sider. De seneste dage har vi bare snakket hvilken type WebShop vi skulle lave. Altså hvilke produkter, der skal sælges. Det har hele tiden været meningen, at vi skulle starte en side.

Alle: Efter nærmere eftertanke kan jeg godt se at vi jo sagtens selv kan stå for at sende pakkerne. Det er jo bare et par timer hver dag efter skole, og så er det klaret. Hvis det skulle vise sig, at tage længere tid end vi kan nå, så må vi jo, som I siger, bare meddele en længere forsendelsestid.

Vi har dog et problem. Vi er ikke så specielt gode til IT. Dermed ikke sagt, at vi er dårlige, men nok kun en lille smule over gennemsnittet. Derfor får vi også siden lavet af andre. Men hvor meget kendskab til IT kræver det at holde siden kørende, når den først er oprettet ?

Et andet problem er penge. Det koster jo temmelig meget at oprette en hjemmeside med betalingssystem, især når man skal have den lavet af andre. Og vi skal jo også købe varer. Hvor mange penge vi I skyde på, at det kommer til at koste os ?

Hilsen Alexander

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:09

Hej,

Jeg har selv tænkt på at starte op, og blev sådan grint af hos skat, de sagde, hvis jeg solgte en vare og fik profit for den, skulle jeg oprette virksomhed og det kunne jeg ikke når jeg var under 18, og hvis mine forældre skulle stå i navn for det, skulle de også betale overskud af skatten.

Mvh.

Simon

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 17:11

Alexander Langhede Andersen:

Vi har dog et problem. Vi er ikke så specielt gode til IT. Dermed ikke sagt, at vi er dårlige, men nok kun en lille smule over gennemsnittet. Derfor får vi også siden lavet af andre. Men hvor meget kendskab til IT kræver det at holde siden kørende, når den først er oprettet ?

Et andet problem er penge. Det koster jo temmelig meget at oprette en hjemmeside med betalingssystem, især når man skal have den lavet af andre. Og vi skal jo også købe varer. Hvor mange penge vi I skyde på, at det kommer til at koste os ?

Hilsen Alexander

Altså, hvis du vælger en god webshop leverandør, vil du sagtens selv kunne styre shoppen uden det store kendskab til IT.

Når du vælger en webshop leverandør, skal du passe meget godt på, for der kan være mange faldgruber. Inden du vælger en, skal du sikre dig at leverandøren kan leve op til dine forventninger, og at han ved hvad han laver.. - for ellers kan det resultere i noget meget surt.

Du er mere end velkommen til at kontakte mig.. ;)

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 17:14

Kaminski:

@Martin van de Belt

Umiddelbart behøver de vel ikke CVR registrering, hvis de omsætter for under 50.000 kroner om året?
Da det er et hobbyprojekt, som de vil starte i det små, er det ikke sikkert at de sigter mod et beløb over denne størrelse.

Nej, men det ville da være en meget god idé alligevel. De fleste leverandører kræver jo som minimum at man er momsregistreret..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)