Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingskort i norge/sverige?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overvejer at udvide vores onlinebiks op mod norge/sverige, da vi har distrubtionen på et par mærker i hele scandinavian. 

Pånuværende tidspunkt har vi eDankort, Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB. 

Hvordan står det til deroppe? Mangler vi nogle? eller står vi fornuftigt stillet i forhold de 2 markeder? 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:00

Hej 

Har I Visa, MasterCard, Visa Electron så er I dækket godt nok til at klare jer i Sverige og Norge. Det jeg dog ville overveje, hvis jeg var jer, var at checke priserne hos PBS - for de normalt ikke de billigste på markedet for transaktioner i udlandet.

Jeg har arbejdet med kortbetalinger i begge landende - så kontakt mig, hvis I vil høre mere omkring det.

Mvh.

Jacob Koch

www.cardcashmanagement.com

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:08

Hej Jacob 

Er nordmænd og svenskere lige så glade som os danskere for at bruge kort på nettet?

Så vidt jeg kan se findes der noget der hedder Bankaxess i Norge - Er  der nogen der ligger inde med nogle tal på hvor mange Nordmænd der bruger dette?

Og i Sverige, er det ikke meget normalt at betale via giro/netbanksbetalinger? eller er det også visa der er dominerende her?

På forhånd tak.

PS. Dibs tilbyder en pakke til både det norske og svenske marked, men de er forholdvis pebret. Nogle der kender alternativer?  

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17

Jeg overvejer at gå over til PayEx.dk da de har muligheden for faktura. Svenskerne er ikke glade for at bruge kreditkort til online køb...

Mange hilsener Helle

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 20:44

Hej 

Kender ikke den præcise statistik omkring nethandel i Norge / Sverige - men mener at det er noglelunde det samme som i Danmark - ud fra deres geografi tror jeg faktisk at det er højere end i Danmark (Der kan være langt til interessante butikker i Norrland).

Bankaxess i Norge svarer til vores Dankort - forskellen er dog, at Bankaxess (idet mindste ikke pr maj 2008) fungerede ret godt på internettet - der er vist enkelte der bruger det - men det er ikke nødvendigt, da alle kortene er co-branded med Visa/MasterCard - så har man de to brands, klarer man sig udemærket i Norge.

I Sverige er 99% af bankkortene Visa / MasterCard - så det er også tilstrækkeligt er.

Jeg kender ikke DIBS Norge / Sveriges pakke - men jeg vil påstå, at har man Visa/MasterCard, så er man tiltrækkeligt dækket, til at alle kan betale for dine varer - der kan være nogle som hellere vil betale via "Nordea's Bankoverførsler" - men spørgsmålet er, om de fravælger din butik, fordi de ikke kan betale med kort - jeg tror det ikke.

PBS er normalt dyr på udenlandske transaktioner - så check ved en udenlandsk bank, hvad de skal have for det.

Mvh.

Jacob Koch

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 20:48

Hej Helle

Så ikke lige din tråd.

Min opfattelse er ikke den samme som din (men nu er jeg jo også "kortmand") - men det kan være det specifikke marked du er i.

Inden du begynder med fakturarer, så lav en beregning på, hvad det vil koste dig - både i håndtering, rykker, evt tab / afskrivninger og anden håntering - hvis det bliver positivt, så gå efter faktuerne - ellers hold dig til kortene. Ved kortene er det banken der har kreditrisikoen - ved fakture er det dig.

Mvh.

Jacob Koch

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 20:56

Hej Jacob

Jeg har netop modtaget tilbud fra PayEx og hele udgiften pr. fakturakunde i dk er 28 kr. Det er da en ok pris - som naturligvis bliver lagt over på kunden hvis de vælger faktura.

PayEx står for fakturering via email til kunden med betalingsfrist på 10 dage. Herefter kører der rykkerprocedurer og videre til inkasso hvis kunden ikke betaler. Ender det i allersidste indstans med at kunden ikke betaler taber jeg de penge kunden havde købt ind for. Man kan sætte et maks indkøb når det er faktura på eks. 1500 kr.

Derudover kan en kunde som har en udestående faktura ikke få en ny før den anden er betalt.

Jeg tror ikke at mange vil ende i Ribers pga en regning på børnetøj - så jeg tør godt tage risikoen - så længe jeg slipper for alt besværet med rykkere og betaling.

Der bliver også lavet et kredittjek på kunden inden ordren er endelig, via kundens personnummer som skal indtastes.

I øvrigt er kortbetaling jo heller ikke sikker.... kortet kan være stjålet - og du får ikke en klejne retur fra PBS..... og kunden kan kræve cashback - og det er så også besværligt.

Så risiko er der alle vegne - jeg tror ikke den er meget større ved faktura. Faktisk tror jeg at vi vil vinde rigtig mange kunder på den konto - kunder som ellers ikke tør handle med kort - eller alternativt ikke gider at lette r...... og hente kreditkortet Stick out tongue

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:27

Hej Helle,

Er du kommet igang med at bruge PayEx og fungere det?

Fortæl fortæl... ;-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 10:37

Desværre ikke endnu. Lanceringen af vores nye shop skulle have været i november - men nu er det udskudt. Skal nok skrive når vi kommer i gang og fortælle hvordan det går Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)