Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder den her idé på længere sigt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Wink

Vi er to unge HHX studerende på en handelsskole, som er med i YE (Young Enterprise) til næste år og vi ville egentlig bare høre om vores idé holder og om der er muligheder i den på sigt. Vi lavede noget brainstorm i dag og kom frem til et hovedemne; Musik. Idéen går i bund og grund ud på at tilføje kommendeevents til Google Earth, hvor det så er de forskellige berauer der skal betale en sum penge for at få deres event vist i Google Earth. Vi ved ikke, hvor mange der bruger Google Earth lige pt. og vi er godt klar over at BilletLugen eksisterer! Men det er ikke det hele. Man skal selvfølgelig kunne søge på sin foretrukne kunster i Google Earth og hvis der skulle være et event med valgte kunstner ville man blive "fløjet" hen til stedet, hvor selve eventet skal afholdes. Her kan man så evt. klikke og læse mere om dette event samt priser mm. Måske noget samarbejde med en billetside, hvor selve priserne er fra billetsiden selv. Her i starten vil det nok kun være musikevents i Danmark, men det kunne selvfølgelig udvides til andre events så som fodboldkampe og lignende - tilsidst måske endda "World Wide". Bemærk, vi har ikke undersøgt om dette allerede er set før.

  • Hvad synes I om vores idé?
  • Evt. hjælp til, hvordan vi kommer igang
  • osv.

Vi håber, at vi har forklaret det grundigt nok og venter spændt på Jeres mulige svar.

Venligst

Martin og Martin Smile

Dansk web- og designbureau beliggende i Odense

Arctic Studios

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror i har fundet en god ide der.

Google Earth bliver nok snart alle mands brug. /bruger det ikke selv ret meget, så kender ikke hvor manget man kan med det) :)

det vil nok kræve et samarbejde med google. meeen den ide tror jeg godt de vil hjælpe med :)

 

 

 

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror den største hindring for succes vil være at det bliver virkelig svært at få folk til at åbne Google Earth, fremfor at besøge de velkendte salgskanaler via en internet browser, når der skal søges efter omtalte emne.

Hvis jeg skulle søge info om kommende events indenfor musikbranchen, så ville jeg lægge ud med en Googlesøgning, som så formentlig ville henvise mig til musikgruppens website (som burde indeholde tourplan).
Alternativt ville jeg havne på et website, der sælger billetter til koncerten.

Men held og lykke med det.... Håber I får succes med projektet.

Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, netop! Det er nok det første problem vi vil støde ind i. For det er selvfølgelig 100 gange hurtigere bare at søge på Googles egen søgemaskine end det er at åbne Google Earth. Det med at finde en grund til at folk skal bruge Google Earth frem for internet-browser bliver svært, men tak! Smile

Dansk web- og designbureau beliggende i Odense

Arctic Studios

Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjelse: Men det gælder også om ikke at tænke al for negativt. Man kan vel sige, at vores hjerner er bygget til at se negativt på nye alternativer, ikke sandt? Well, vi kunne da prøve at høre Google, hvad De synes! Smile

Dansk web- og designbureau beliggende i Odense

Arctic Studios

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved I om det er lovligt at bruge Google Maps til kommicielt brug? Jeg står i samme situation hvor jeg skal bruge et detaljeret verdenskort til min hjemmeside og jeg ved ikke hvor jeg skal lede..

Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vi ikke undersøgt endnu. Det er også derfor, at vi nok skal tage kontakt til Google ang. vores idé og høre, hvad De mener. Det skulle ikke undre mig, at De selv ønsker en bid af kagen/noget partnerskab, hvis der kom grønt lys.

 

Forresten så har jeg, den ene Martin, lige fundet ud af at man kan hente et Google Earth plugin til sin internet-browser, Google Earth API. Det åbner selvfølgelig et par muligheder mere.

Dansk web- og designbureau beliggende i Odense

Arctic Studios

Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående browser plugin kunne man fx søge på et bestemt land/verdensdel/by (..whatever!) også få en liste over kommende events!

Dansk web- og designbureau beliggende i Odense

Arctic Studios

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er både enig, men også uenig.

Jeg benytter selv de eksisterende kanaler for at indhente information om koncerter m.v...men måske er det bare fordi der ikke er andre?
Hvis der var en mere visuelt indbydende og "moderne" metode tror jeg da godt jeg kunne blive tilhænger af sådan én.

Det grundlæggende problem er naturligvis først og fremmest at få annonceret den nye portal/funktion til de rigtige mennesker (de såkaldte trendsetters) .... altså dem der kaster sig ud i at prøve noget nyt og bryder med de gængse regler. Det er den slags mennesker, der så at sige går lidt mod strømmen, men som skaber mode. Hvis man får fat i dem og har et godt produkt - så tror jeg den er hjemme.

Jeg tror bare I skal udvilke idéen lidt mere og tænke lidt mere kreativt måske. Eks. i baner som at der kunne tilknyttes billeder af den/de optrædende kunstnere, kort info i pop-up box (eks. hentet fra Billetlugen), måske kunne man trykke sig til at få afspillet en kort del af en af kunstnerens hit(s)....osv, osv. Og stilen kunne måske laves lidt som man ser det på nogle af Apples produkter - med pop-up, der "svæver" og roterer rundt.

OG skal man gå helt til ekstremerne, kunne de største danske (og udenlandske) kunstnere få lavet en 3D version af deres "stage set-up" så man før koncerten kunne gå ind og få en teaser på hvad det er man kan forvente hvis man køber billet til koncerten. Idag er musik jo ikke bare musik. Det er jo ligeså meget iscenesættelse.

Håber det kan give inspiration.

Mvh

Maj-Britt

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' aften!

Der er helt sikkert noget der, som vi kan bruge i vores overvejelser! Det behøves selvfølgelig heller ikke at være i Google Earth, men kunne sikkert fungere som en alm. hjemmeside. Problemet er bare, at Billigetlugen allerede eksisterer og folk lige så godt kan besøge den side, men igen, som Maj-Britt nævner, er der jo de såkaldte trendsetters, som tør begå sig på "dybt vand" / nye alternativer, hvilket er en positiv ting. Det med en billede, sang-streaming og 3D version af deres scene m/ teaser er nogle gode idéer.

Et meget brugbart svar som vi helt sikkert kan bruge - tak Maj-Britt! Smile

Dansk web- og designbureau beliggende i Odense

Arctic Studios

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)