Nu har jeg i et par år overvejet at springe ud som selvstændig. Sidst jeg spurgte herinde vedr. webshop, fik jeg nogle gode tip.
Men nu er jeg færdiguddannet (pædagog) og der er finanskrise. Og den er også her hos mig.
Jeg overvejer derfor en specialboghandel via en webbutik. F. eks. omkring udeliv, aktiv fritid, pædagogiske overvejelser, ridning o. m. a.
Det skal nævnes at jeg selv rider og generelt er udemenneske.
Som sådan har jeg ingen ambitioner om at udkonkurrere saxo, men jeg vil gerne kunne tilbyde nogle specielle bøger. Ved siden af alt dette overvejer jeg også at starte et forlag.
På forhånd tak.
Nicki |
Inden du starter en webbutik vil jeg anbefale dig at sætte nogle ambitioner for, hvad du gerne vil nå. Derefter undersøge priserne på markedet og om det er noget du vil investere i. Du skal nok bruge et par tusinde på en webbutik, og derefter kortaftaler. Det er relativt dyrt at starte op, hvis ikke man har intentioner om at skabe konkurrence.
Find ud af hvor du skiller dig ud, start op, invester, brug MEGET tid på det - kan være svært hvis du er et udemenneske - og tro på det.
Det kræver ufattelig meget og hårdt arbejde at starte som selvstændig, så vær beredt på at det koster tid. Meget tid, og investering. Det kræver nosser at holde hovedet koldt. For som regel skaber man ikke overskud før efter 3 år.
Gør op med dig selv om du kan klare det, og derefter gå efter din tro. Men sæt dig nogle mål, og lav nogle ambitioner, så du har noget at forholde dig til, som også kan motivere dig til at fortsætte.