Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan sælger man domæne, med tilhørende varelager

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra brørup
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
da jeg har fået et rigtigt godt tilbud i mit liv, og desværre ikke længere har tid til at være iværksætter

vil jeg lige høre jer ad om hvordan man sælger

domæne med tilhørende webshop som er søgemaskine optimeret

samt tilhørende varelager

lad mig lige få nogle gode ideer, da jeg er helt blank

Comcool

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:04
evt et link? Hvis der var aminoer der var interesseret

Der bliver af og til solgt den slags på qxl, det er dog sjællendt de når op i en ordenlig pris.

Fra brørup
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:08
nårh ja det kunne jo måske være en ide at ligge navnet med

her er det

QXL er udelukket da man er sikker på de ikke vil give noget for noget som helst

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 12:47
Hej

Normalt regner man virksomheds pris udfra et regnskab, hvis du bor tæt på Vejle område kan vi godt hjælpe dig.

Da det er lidt kompliseret regnstyk.

Det man gøre i stor træk er at ser virksomheds overskud ganger det op med X antal år læggr nogen renter på efter rentesatsen, og udregner prisen for goodwill, men som sagt er det en længere historie, du kan også låne bøger på bibloteket om virksomheds salg/genrationsskift.

Mange sommer hilsner

Jennifer Jensen

Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:14
Jeg følger lige med her, da jeg selv har taget beslutningen om at ville afhænde min webshop med varelager.
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:56
Jeg har tidligere solgt en webshop med domæner, varelager etc.

Da det var en mindre webshop med nogle få hundrede tusinde i omsætning, var prisen ikke så svær at sætte synes jeg. Jeg formoder at din webshop også er en mindre shop med begrænset varelager?

Jeg vurderede selv min webshop og satte en pris på den. Hvis jeg skulle have set på det arbejde jeg havde lagt i shoppen var prisen for lav, men man skal også være realistisk. Køber skal jo både hive lidt timeløn hjem samt forrente sin investering.

Min model så således ud:

Pris for webshop/domæne/goodwill: kr. xxxxxx

Pris for varelager udregnet til kostpris (sat en smule lavere på restvarer osv.): kr. xxxxxx

Jeg satte shoppen tilsalg i Den Blå Avis, men Amino der ikke eksisterede dengang, vil nok give endnu flere interesserede.

Jeg lavede også en "salgsopstilling" hvor jeg beskrev webshoppen, inkl. omsætning osv. som jeg kunne sende til de nysgerrige/ interesserede.

Jeg udfærdigede en købsaftale med hvilke rettigheder køber overtog mv. og da den var underskrevet og betalingen i orden, overdragede jeg domæner mv. til køber. Læs mere om overdragelse af domæner her:

Hvis der er fornuftig økonomi i shoppen, kunne jeg godt være interesseret i at høre nærmere.

God fornøjelse med salget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)