Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SCANDINAVIAN ADVERTISING A/S

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen her i forummet der har erfaring med firmaet SCANDINAVIAN ADVERTISING A/S

De har tilbudt mig googleads til halvpris. Jeg synes det lyder lidt mistænkligt.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:46

Det ER ihvertfald misvisende at love en vare til ½ pris, som ikke har en fast pris.

Hvis du ikke kender systemet, så kan jeg kort forklare, at det er et auktionsprincip, hvor den der vil betale mest, bliver vist øverst og oftest (der er også et par andre faktorer, bl.a. "kvaliteten" af de sider man linker til, men overordnet er det en "auktion")

Hvis den der ligger øverst vil betale 10 kr. så kan du sagtens få klik ved at betale 5 kroner. Måske havner du bare meget længere nede, og får derved meget færre kliks, end ham der vil betale mere.

Der er masser af kanonsælgere indenfor adwords, så pas på med dem der ringer dig op. (der er sikkert også nogle der er gode nok)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:23

Har googlet dem lidt

http://www.google.com/search?hl=da&lr=&q=%22SCANDINAVIAN+ADVERTISING%22&start=10&sa=N

og fandt deres side via et broken link til et billede

http://www.scandinavianadvertising.dk/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2Fb4_04.gif&width=800m&height=600m&bodyTag=%3Cbody%20style%3D%22margin%3A0%3B%20background%3A%23fff%3B%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose()%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=74dc79a2f20b1eac7dcbd292bb14222f

Og får resultatet:

Parameter Error: Wrong parameters sent.

Fjerner alt efter .dk

http://www.scandinavianadvertising.dk/

Når man lander på siden peger alle links på http://www.scandiads.se

Det må være disse svenskere, der har fået en idé om at de kan lave danske AdWords.

På siden her står så noget om de 50%

http://www.scandiads.se/vad-goer-vi/kund-garanti/prisgaranti-sponsrade-laenkar/

Scandinavian Advertising lägger alltid minst 50 % av köpesumman gällande klickpris och i vissa fall även upp mot 70 %. Detta innbär att vårt påslag aldrig överstiger 100 % av den faktiska klick kostnaden.

Selv om jeg normalt kan forstå svensk, så er det sort snak som jeg i hvert tilfælde ikke kan finde hoved eller hale i.

Som jeg tolker det lyder som om, at de lover altid at tage mellem 50 og 100% af klikprisen til sig selv.

Og det er jo en ganske nydelig fortjeneste ...

Sååå, drenge, hvis det er et godt tilbud i Sverige, så kunne det være, at vi skal vise dem, hvordan det skal gøres Big Smile

Venlig hilsen,

Christian 

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:16

Hej Alla,

Mitt namn är Mattias Marmberg och jag är ansvarig på Scandinavian Advertising!

(tekst slettet pga. fortrolige oplysninger)

Mattias Marmberg
+46 40 601 40 33
mattias.marmberg@scandiads.dk eller mattias.marmberg@scandiads.se

Eller kontakta min danska kollega (om ni ikke förstår svensk)

Line Due Nielsen
+46 40 601 40 29
line.duenielsen@scandiads.dk

Tack för att ni läser! :)

Med venlig hilsning

Mattias Marmberg

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:59

Kære Mattias

Hyggeligt at høre fra dig.

Jeg må indrømme, at de priser du sammenligner jeres priser med er "helt ude i hampen".

Priserne repræsenterer altså ikke virkeligheden i Danmark.

I Danmark har vi loven om god markedsføringsskik - jeg ved ikke, om I er underlagt den når I bor i sverige; men jeg vil tro det. 

Jeg tror, at I kommer til kort, hvis I (sandt eller ej) offentligt tager een navngivet virksomhed, oplyser deres priser (sandt eller ej)  og bruger dem som indikation af, hvad andre virksomheder tager for deres ydelser. For det er simpelthen ikke sandt.

Og HVIS danske virksomheder virkelig skulle betale disse priser er jeg mildest taget chokeret Confused

Een ting er sikkert - du kan IKKE skære alle danske virksomheder over een kam blot fordi du har fundet den dyreste (sandt eller ej).

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 11:38

Kära Christian,

Kul att du svarar :)

Du har helt rätt! Givetvis tar inte alla virksomheder sådana priser men jag kan säga att det finns många som gör så!

Vi har gjort en undersökning på 90 % av de som säljer AdWords i Sverige och har nu även fått in från 7 st från Danmark. De ligger omkring det jag skrev (4,5 - 8 DKK) Då denna marknadsföring är ung här (Sverige & Danmark) så finns det tyvärr många som utnyttjar virksomheder i Skandinavien.

Vi arbetar med 3 olika prismodeller, 1. PPC, 2. % påslag på omsättning per månad, 3 En fast administrations avgift.

Om vi pratar om din virksamhed (iMarketing). Hur arbetar ni mot kund? Ni säljer väl ochså Google AdWords?
Hur mycket tar ni för ert arbete? Hur mycket kostar 2000 klick för standard sökord (mindre än 1,5 sida på Google med annonser)...

Intressant att veta :)

Venlig hilsen

Mattias

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Mattias Marmberg:

Om vi pratar om din virksamhed (iMarketing). Hur arbetar ni mot kund? Ni säljer väl ochså Google AdWords?
Hur mycket tar ni för ert arbete? Hur mycket kostar 2000 klick för standard sökord (mindre än 1,5 sida på Google med annonser)...

Hej Mattias.

Vi tager fast timepris og ønsker ikka at tage en avance som følge af hvor mange klik der bliver genereret.

Vi ønsker at være vores klienters repræsentant overfor Google og den rolle kan vi ikke være 100% uvildige i, når vi selv tjener mere ved at lede flere besøgende ind på Google.

Det svarer efter min opfattelse til at lade ræven vogte gæs.

Du kan her læse mere om vores måde at køre AdWords annoncer på.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 13:15

Hej igen Christian,

Okej! Men om vi säger så här!

En kund som säljer Dörrar, dörr, Ytterdörrar, allmogedörrar, fönster, dörrtillverkare och så vidare.

De har idag 400 sökord för sin virksamhed och cirka 15-25 relevananta sökord per grupp. Det blir då cirka 20 olika grupper (kampanjer) för deras konti.

Hur mycket uppskattar du hur många timmar det tar för att göra detta arbete? Hur mycket tar ni i timmen?

Mvh

Mattias

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:27

Hej Mattias

Vi ville ved 20 kampagner til samme domæne og i eet sprog bruge 8 timer over 2-3 uger til  at sætte de 20 forskellige kampagner op og 2 timer om måneden for at justere kampagnerne.

Vi tager 1.275,- + moms i timen.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 14:13

Hej Christian,

Så du menar att om en virksomhed som köper Google AdWords från Er och vill ha 20 olika kampanjer till en url (domän) så tar ni 10 200 DKK + moms för att lägga upp det och sen för att administrera kampanjerna tar ni 2550 DKK + moms per månad??

Visst ska man ta betalt för sina tjänster och sin kunskap!

Men helt ärligt kära Christian! Om man slår ut den kostnad ni tar för att starta kampanjen 10 200 DKK och vad kunderna själva lägger per månad för sina klick (till Google) plus att ni ska ha 2550 DKK per månad för att justera så blir Ert klickpris över 8 DKK / klick om man slår ut det.

Det är för mycket betalt för det ni gör ska jag säga!

Vi har en kund som har haft en annan leverantör (konkurrent) som har 20 kampanjer med cirka 400 sökord som jag frågade dig om. Där tar vi 7200 Svenska kronor för 3000 klick och det går cirka 1600 - 2000 klick per månad!!!

Hoppas du förstår nu att vi är lägst i pris i hela Skandinavien för våra tjänster på Google. Det innebär inte att vi gör en annons för hela kampanjen utan vi gör olika textannonser för varje grupp/kampanj med och följer Googles relevanskrav så det blir så pass optimerat som möjligt. Våra sökord på alla våra kampanjer ligger mellan 8/10 upp till 10/10.. vilket innebär att vi håller väldigt hög kvalitét på allt.

Ta mig inte fel nu Christian, jag bråkar (fight) inte med dig utan vill bara förklara skilnanden mellan oss och alla andra som säljer Google AdWords!

Med venlig hilsen

Mattias

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)