Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger flash website.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vi jo sådan set helt enige Karsten - vi snakker jo heller ikke om at lave google i flash her - og slet ikke om bling bling / støj flash - Det er i de tilfælde hvor man har den rette målgruppe og et budskab, hvor flash bruges som et værktøj til storytelling, at html ender til tælling... er da enig i at der er masser af situationer hvor flash overhovedet ikke er egnet...

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 11:56

Lundsby:
Hvis jeg forstår dig ret, så vil du lave html-sider, der automatisk sender folk over på et bestemt frame i flashen. Er det ikke cloaking ?

naah - man kan nå målet på flere måder... Hvis man bare gerne vil have et deep-link til en af sine undersider/del i flashen, kan man vhj almindelige framelabels i sin flash lave en url, der linker direkte: http://www.minside.dk/index.html#kontakt , hvor "kontakt" så er en framelabel i flashen - meget simpelt.  En anden måde, jeg nævnte før, er at bruge flashvars til at sende brugeren til et bestemt punkt i flashen. Dvs man kan have flere html sider tilknyttet sin flashfilm. Synes ikke det er cloaking - Alternativt kunne man jo bare lave flere flashfilm, der i frame 1 sendte brugeren forskellige steder hen - fordelen ved flashvars er bare at man kan nøjes med at redigere/opdatere én fil...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:55

Cloaking er så vidt jeg ved, hvis man viser et til søgemaskinerne og noget andet til menneskelige besøgende. Så hvis du viser html til google og redirecter til Flash så almindelige besøgende så er det cloaking.

Fakta er så vidt jeg ved at Flash aldrig kommer til ranke ligeså godt som html, med nogenlunde samme SEO indsats. Derfor skal man i mine øjne havde rigtigt gode grunde til at bygge hele sin side i Flash. Så kan man sige at det er en oplevelse, storytelling m.m. men det ændre bare ikke at jeg som besøgende i langt højere grad, savner html på flash sider, end jeg savner flash på html sider, sådan tror jeg iøvrigt flertallet har det.

Jeg kan selvfølgeligt godt forstå de grafikere/designere, der hellere vil lave deres ting i flash, for det er unægteligt noget nemmere for dem, end at lave det i Html/JavaScript. Men i rigtigt mange tilfælde, gør de deres kunder en bjørnetjeneste, ved kun at havde den ene teknologi på hylden.

Iøvrigt er jeg selv ved at lærer Flex for tiden, og det er rigtigt et spændende værktøj. Men jeg har kun tænkt mig, at bruge det hvor jeg ikke kan komme udenom. Og kun i administrationsdelen af vores system.

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 13:05

Lundsby:
Cloaking er så vidt jeg ved, hvis man viser et til søgemaskinerne og noget andet til menneskelige besøgende. Så hvis du viser html til google og redirecter til Flash så almindelige besøgende så er det cloaking.

Det passer ikke helt...Man redirecter jo ikke html siden - man afspiller bare flashen på html siden. At man har nogle bestemte værdier i de normale variabler er der ikke noget cloaking eller skummelt ved - så ville alle flash og active x objekter, der afspiller på en html side være cloaking...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:19

Når så du mener, at bare man skriver noget tekst i nogle parametre, så crawler google det og mener det er fantatisk indhold. Jeg er næsten sikker på at det ikke er sådan, indhold i parameter, javascript strenge etc. indekseres ikke.

Så har din teknik, ingen effekt... (Men den er heller ikke skadelig).

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 13:28

Sagen var, om det kunne lade sig gøre at skabe deep-links - og dette var en mulighed + at man så også havde flere html sider at gøre godt med seo-vise...

Det er en spændende diskussion - jeg vil bare sige, at jeg ikke ophøjer flash frem for nogen andre teknologier, men at man kan have situationer hvor flash er nr 1 til at formidle ens budskab/indhold... Lad os så få den baby i sengSmile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:00

Okay, vi kan godt være enige om at der findes situationer hvor Flash er optimal til at formidle ens budskab, på trods af de åbenlyse ulemper ved teknologien. Det kan forekomme at behovet, for animation over hele skærmen, gør at det er umuligt at benytte en Html/Flash kombination.

Pointen er bare at jeg ikke endnu, har mødt et firma, hvor jeg synes at det var optimalt at deres website var 100 % flash. De besøgende interessere sig jo typisk for indholdet på sitet, ikke rammerne. Så kan det godt være lidt irriterende at rammerne er amineret.

Det sagt så synes jeg Flash kan bruges rigtigt fornuftigt, som elementer på html sider, til f.eks. video, rige applikationer etc.

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 15:10

Allright... Lyder spændende med dit webshop projekt i øvrigt - vil da lige holde øje med bloggen...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:42

Tak, for det ... det er bestemt spændende, med webshop projektet. Faktisk opdagede vi under udviklingen, den nævnte problemstilling. Med at der ikke rigtigt findes et værktøj, der gør det nemt for andre end kode nørder (Det man siger er man selv :-) ). At lave ordentlige html baserede løsninger, dette er rigtigt skidt for de fleste kode nørder aner intet om kommunikation, så resultatet af at de laver siderne ender tit med noget der på ingen måde er indbydende men tilgengæld validt html (jubii...).

For at løse dette problem, er det nødvendigt med et værktøj der insolerer designeren/grafikeren fra Html's små spydsfindigheder. Så dette satte vi os for at lave. Du kan se et screenshot af det foreløbige resultat her:

(Klik på billedet for fuldstørrelse)

Når det er klar kan du jo kigge om det er noget dig!

PS: Der kommer også en Flash kontrol, der generer xml ud fra CMS' indhold.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)