Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger flash website.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil sådan set bare give Jacob Grubbe ret...

Når flashskeptikere står med deres SEO-krucifiks, skal man tænke på, hvad er det for et budskab man vil frem med - hvordan - og hvem er målgruppen. Man skal absolut ikke undervurdere seo, men hvis flash bruges som incitament til involvering i indholdet på ens site, kan html sider godt gå hjem og lægge sig. Flash kan levendegøre ens budskaber alá f.eks video og hurtigt og præcist guide brugeren henimod målet, på en måde som statisk tekst og billeder aldrig vil kunne hamle op med.

Dermed ikke være sagt, at flash altid er løsningen... ligeså fedt som flash kan være, ligså drønirriterende kan det være, hvis det bare bruges som flimmer og gejl - eller hvis målgruppen slet ikke er mind'et til den type præsentation.

Vær ikke så bange for søgemaskinerne, men tænk over hvem det skal henvende sig til. Husk på man kommer langt ved også at promovere sin side de rigtige steder - både på nettet og i virkeligheden - hvor dine interessanter færdes...

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Schøn Mouritsen Rusbjerg:
Vær ikke så bange for søgemaskinerne, men tænk over hvem det skal henvende sig til

Jeg kan ikke forstå hvorfor man vil afskære over 50% af ens trafik... for med et søgemaskineoptimeret website vil mindst 50% af de besøgende komme derfra... uanset din målgruppe....

promovere sin side de rigtige steder - både på nettet og i virkeligheden

held og lykke med promovering i virkeligheden ;-)...

Mit råd er bare, lad være med at designe hele websitet i flash... brug det få steder som eyecatcher, men drop nu at lave det hele i flash, uanset hvor pænt det nu er... du kan sagtens lave superfede website med CSS...

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 23:16

Jo, men Brian, du får det jo til at lyde som om man ikke har en chance for at optræde i google, hvis man har et flashsite...
Selvom man endnu ikke har de samme betingelser for at søgemask. optimere i flash, kan man altså godt få nogle hæderlige placeringer, hvis man tænker lidt kreativt:)

Jeg er enig i at en god idé/mulighed kan være at krydre sit html site med flashelementer - men stadig - det er nu en anden måde at bruge flash på - mere begrænset i sit udtryk og mere "boxet" ind...

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:20

Jo, men Brian, du får det jo til at lyde som om man ikke har en chance for at optræde i google, hvis man har et flashsite...

Din forside kan sagtens blive indekseret i Google... men hvordan vil du deep-linke til en underside i din flash ?.. Skriver du en god artikel eller noget interessant, så vil jeg altså gerne kunne linke direkte til det, og det er en af måderne til rigtig god link-juice, som du afskærer dig fra...

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 10:12

Brian Brandt:
Din forside kan sagtens blive indekseret i Google... men hvordan vil du deep-linke til en underside i din flash ?..

Man kan lave lige så mange html sider man ønsker, der hver især hopper til lige den frame man ønsker i sin flash film, vha. simpel html og en actionscript linje... alle disse sider kan man selfølgelig give sine egne metatags osv.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:22

Hvis man alligevel laver html sider ved siden af.. hvorfor så overhovedet lave flashdelen?.. lyder for mig som besværligt dobbeltarbejde...

men fred være med det - lav da gerne jeres flash-websites for jeres kunder, så har mine også nemmere ved at komme i toppen af søgemaskinerne, som jo i sidste ende er den mest optimale måde at få besøgende på...:-)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:33

We'll seeWink

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 10:53

Brian Brandt:
Hvis man alligevel laver html sider ved siden af.. hvorfor så overhovedet lave flashdelen?.. lyder for mig som besværligt dobbeltarbejde...

:) Der er såmænd ikke så meget arbejde i det - html siderne er jo bare kopier, hvor man retter et tal, samt evt laver andre metatags....det handler jo om, om man vil udnytte de muligheder der ligger i at lave sit site i flash fremfor html.... 

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:02

Det kommer altså an på hvem man er, og hvem man gerne vil servicere med hvad... 

jeg tror ikke google ville have været så succesrige havde de lancheret deres søgemaskine i et flashdesign, og det på trods af at deres "kunder" jo er hele verdens befolkning, også dem der virkelig elsker grafiske elementer, flash og bling bling... 

Man skal ikke upfront afvise flash, men det er og bliver et element som man kan bruge i de rigtige situationer, og ikke guds gave til hjemmesider

-Karsten

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:27

Hvis jeg forstår dig ret, så vil du lave html-sider, der automatisk sender folk over på et bestemt frame i flashen. Er det ikke cloaking ? Risikerer man ikke at blive smidt ud af Google, hvis man gør den slags ? (Så skal det sørme være en fængende animation, hvis den skal være det værd).

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)