Jeg vil sådan set bare give Jacob Grubbe ret... Når flashskeptikere står med deres SEO-krucifiks, skal man tænke på, hvad er det for et budskab man vil frem med - hvordan - og hvem er målgruppen. Man skal absolut ikke undervurdere seo, men hvis flash bruges som incitament til involvering i indholdet på ens site, kan html sider godt gå hjem og lægge sig. Flash kan levendegøre ens budskaber alá f.eks video og hurtigt og præcist guide brugeren henimod målet, på en måde som statisk tekst og billeder aldrig vil kunne hamle op med. Dermed ikke være sagt, at flash altid er løsningen... ligeså fedt som flash kan være, ligså drønirriterende kan det være, hvis det bare bruges som flimmer og gejl - eller hvis målgruppen slet ikke er mind'et til den type præsentation. Vær ikke så bange for søgemaskinerne, men tænk over hvem det skal henvende sig til. Husk på man kommer langt ved også at promovere sin side de rigtige steder - både på nettet og i virkeligheden - hvor dine interessanter færdes... |
Michael Schøn Mouritsen Rusbjerg:Vær ikke så bange for søgemaskinerne, men tænk over hvem det skal henvende sig til
Jeg kan ikke forstå hvorfor man vil afskære over 50% af ens trafik... for med et søgemaskineoptimeret website vil mindst 50% af de besøgende komme derfra... uanset din målgruppe....
Michael Schøn Mouritsen Rusbjerg:promovere sin side de rigtige steder - både på nettet og i virkeligheden
held og lykke med promovering i virkeligheden ;-)...
Mit råd er bare, lad være med at designe hele websitet i flash... brug det få steder som eyecatcher, men drop nu at lave det hele i flash, uanset hvor pænt det nu er... du kan sagtens lave superfede website med CSS...