Jeg ville lige hører alle jer erhvervs folk hvor mange af jer som i jeres virksomheder har en spillepolitik?
De fleste virksomheder har en ryge- og alkoholdpolitik, men har de også en spillepolitik nu hvor spil er blevet en større og større tidsrøver for mange danskere. Og det er bevist at studerene spillere mere og mere i skoletiden, og det tyder på det er det samme i virksomhederne hvor også flere og flere spiller online poker osv. på jobbet.
I teorien vil jeg jo sige at folk kan bruge deres pauser som de vil, dilemmaet opstår når det pludseligt ikke bliver holdt til pauserne længere. Herudover er der nok større chance for at et pokerspil vil påvirke en medarbejder mere mentalt end at lægge 7-kabale. Det er de færreste som får en dårlig dag af at kabalen ikke går op, men sidder du og har tabt 1000 kr. i frokosten så kan det gå ud over din arbejdsindsats herefter - måske kan personen så slet ikke slippe spillet fordi han lige skal vinde pengene tilbage igen. Så jeg synes godt man kan lave en politik om det på jobbet og evt. spærre for den slags sider, eller ihvert fald dem man kender til :)
Som jeg lige skrev før tænker jeg på penge spil. Og der er jeg helt enige i at det kan være et problem. Man har fx også hørt om en del bankansatte der har spillet for kunders penge, og der burde man jo virkelig gøre noget for at stoppe det. Især når der findes muligheder for at stoppe det uden besvær.