Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rente- og privatlånsproblematik.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er i den situation, at jeg har et privatlån ved min tidligere svigerfar.

Det er egentlig ok, og renten på lånet er variabel og er i udgangspunktet ganske rimelig.

Problemet er, at han ikke oplyser mig ved renteændringer. Jeg har ikke nogen mulighed for at tjekke om den rente jeg betaler er den rigtige, og ved ikke om jeg trækker det rigtige beløb fra i skat.!!

Jeg har gentagne gange opfordret ham til at sende disse oplysninger, og mit spørgsmål er så, om han ikke har pligt til det? Og hvad kan jeg eventuelt gøre for at få disse oplysninger, da ikke er tilgænglige på andet end hans konto.

Håber en af jer kan hjælpe.

Dbh Kasper 

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:32

Hej Kasper

Har I ikke udarbejdet et gældsbrev, hvor vilkårene står angivet?

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:10

Det er jo ligemeget med at have et gældsbrev hvis han ikke oplyser i henhold til aftalevilkårene. Naturligvis kan man så gå til en advokat o.l. og ad den prøve at løse forholdet men det kunne jo være at der er en klausul i gældsbrevet - hvis der overhovedet er noget - om at långiver kan kræve lånet indfriet på forlangende (anfordring), hvorved det er ham der sidder med den lange ende.

Det er nok ikke lige den bedste person at skylde penge. Har du ikke nogen mulighed for at få finansieret det så du kan få det af vejen. Også for at cutte linien til din ex/ex svigerfar.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 19:15

Tak for svarene.

Der findes et gældsbrev, som er godkendt af en advokat. Der står renten er variabel, og tilskrives kvartalsvis, og at renten fastsættes af nordea. Det skal understreges at renten ikke er ublu, men jeg kan ikke få disse oplysninger fra nordea om en anden persons konto!!!

Långiver kan ikke kræve lånet indfriet, medmindre det misligholdes...

MEN du har ret i at det ikke er den bedste i verden at skylde penge, og jeg ville også meget gerne refinansiere det. Problemet er dog at lejligheden er faldet i værdi, og jeg har måttet stoppe et forretningsprojekt (finanskrise) som også kostede en del. Derfor er jeg ikke en ønskekunde for bankerne, især nu hvor de ikke vil låne penge ud ?? Jeg er dog meget åben for forslag ;-)

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)