Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg have alle mine sites/webshops på én hosting? / hvordan hænger det samme?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har vel omkring 10 sites/shops (1 større og en masse små) - hver enkelt med hver sin særskilte hosting, her bl.a. 4 stk. webbuisness hos danhost igen installeret med hvert sit domæne.

Nu har jeg luret lidt på "antal domæner"....

Er det korrekt forstået at jeg f.eks. hos danhost kunne købe en hosting som hedder "web corporate plus", som står listet med 10 websites/domæner, og havde dem fungerende præcist som mine nuværende sites/shops og uden nogen form for begrænsninger? Tænker her specielt på SEO mht. shops.

Er det teknisk svært at sætte op? Kræver det blot et sub-dir til hver shop, og så en domæne-dns-henvisning fra f.eks. Gratisdns?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:43

tjek her...

tryk

mvh

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 13:48

tak for svaret - kortfattet :)

Måske forstår jeg dig forkert - men præcist hvor skal jeg læse henne på siden for at få svar på mine spørgsmål?

Det eneste jeg ser er et alternativ til Danhost, som i øvrigt står som: "Sælges ikke pt.".

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:51

Hej Jens

Hvis jeg har forstået dit ønske rigtigt, så er det en opgave du kan klare med MagentoCommerce. Du kan evt. hive fat i www.powerhosting.dk de er super gode, og kan helt sikkert give dig et svar om hvad der skal til.

Hilsen Morten 

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 14:11

Hej

jeg søger ikke et alterantiv til Danhost - jeg er klar over at de findes :)

Jeg søger derimod et svar om hvordan det hænger sammen, forstår jeg det rigtigt at man kan hoste flere sites/domæner på en hosting-løsning? og i så fald hvordan?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:18
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 15:38

Hej Morten

Jeg tror ikke vi snakker om det samme - men da ellers tak for svaret.

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:41

Hej Jens

Det kommer nok an på hvad Danhost mener med '10 antal domæner (Websites)' og hvordan deres setup er efterfølgende ...

Umiddelbart tyder det på, at du kan have 10 domæner tilknyttet din ene hosting aftale, men om det bare er alias domæner, selvstændige sites må komme an på deres setup. Umiddelbart må man formode at de 10 "websites" så kan gøre/gør samlet brug af de medfølgende features (plads, emailadresser osv.).

Jeg ville tage kontakt til dem og så høre hvad de kan gøre for dig, hvis du gerne vil have det samlet, eller gjort mere enkelt at administrere. Umiddelbart er der nok noget praktisk at foretage sig i forbindelse med dette, men det kan jo sagtens være det kan betale sig. De må have en support, som kan komme med et kvalificeret bud :-)

/Caspar

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 17:13

Hej Caspar

tak for svaret - nu tænker jeg nødvendigvis ikke hos Danhost, f.eks. Surftown som henvist til tidligere, har også en lignende mulighed.

Kunne være interessant at høre hvad funktionen overordnet er med disse ekstra sites.

Blot en sub-mappe og en henvisning på DNS og så kører det? Evt. problemer med SEO?

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:36

JensP:

tak for svaret - nu tænker jeg nødvendigvis ikke hos Danhost, f.eks. Surftown som henvist til tidligere, har også en lignende mulighed.

Kunne være interessant at høre hvad funktionen overordnet er med disse ekstra sites.

Blot en sub-mappe og en henvisning på DNS og så kører det? Evt. problemer med SEO?

Hos Surftown får du eet login, men 10 eller 20 webhoteller i samme pakke (Advanced=10 domæner / Expert=20 domæner).

Du har præcis de samme muligheder som ved 10 eller 20 selvstændige webhoteller. Og ingen problemer med SEO ;-)

Du kan evt. se demoen af selve kontrolpanelet her: http://surftown.dk/stort-kontrolpanel

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)