Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal have flere vækst-iværksættere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

[En arbejdsgruppe med iværksætteren Martin Thorborg som formand har netop fremsat en plan for, hvordan flere af de relativt mange danske iværksættervirksomheder kan vokse sig store.[ Planen indeholder tre konkrete forslag: Offentlige institutioner skal tvinges til at lægge 2,5 pct. af deres indkøb hos iværksættere, de videregående uddannelser skal have iværksættercentre i verdensklasse, og en ny uafhængig fond skal koordinere de offentlige iværksætteraktiviteter.

Der er efterhånden lavet mange planer for, hvordan Danmark bliver bedre til iværksætteri. Hvorfor er der brug for jeres indspark?

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Martin

Det er altid godt at læse og høre om nye initiativer der fokuserer på iværksætternes vilkår, men det er ligesom om, at man fra Folketingets side ikke har de fornødne "nosser" til at gribe om ondets rod og lave forandringer der virkelig batter.

Jeg tillader mig at indsætte link til et debatindlæg jeg fik bragt i fagbladet Ingeniøren den 05. august i deres karrieresektion - det skal indskydes at debatindlægget blev sendt til alle store aviser i danmark og til alle faste medlemmer af Folketingets Erhvervsudvalg, og at der kom gode kommentarer fra flere af disse medlemmer. Jeg er helt på det rene med at tilbagemeldinger fra Borgen ikke nødvendigvis er det samme som at politikken ændres, men det er dog en start.

http://ing.dk/article/20050805/PAPIRDEBAT/108050184&SearchID=73217658183954

Ideerne skal hjælpes frem med sagkyndig og neutral rådgivning

I dag fungerer de statsstøttede låne- og garantiordninger for iværksættere på samme måde som en befrugtning: En million sædceller kæmper om adgangen til ét æg. Spildet er enormt.
Hvis man ændrer s...

NB. Hvis du ikke er abonnent på ingeniøren kan du klikke dig til en 14 dages gratis prøveabo.

Med venlig hilsen og god fornøjelse

Lars C
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)