Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken type? APS / AS Osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er nu ikke så langt fra at være klar med min webshop som vil sælge tøj til kvinder. Jeg har svært ved at finde rundt i de forskellige aps / as og det.

Det vil være et lille firma, uden butik. Jeg er kun mig selv, men kan også hive kæresten med ind i det hvis nødvendigt.

Flere info, eller gode råd. Skriv venligst.

Mvh. Johnny Olsen.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:29

Nu hører vi ikke meget om din virksomhed, så det er svært at sige noget som er 100 % relevant for dig.

Men umiddelbart vil jeg råde dig for følgende:

1. Opret en enkeltmandsvirksomhed, ikke APS eller A/S når du er alene og lille. Det er ikke nødvendigt.

2. Hold kæresten ude af din forretning. Det skal nødig gå hen og ødelægge jeres forhold. Det er set før.

3. Få lavet din webshop rigtig første gang. Læs E-pusher light - gratis - så du er sikker på du har et godt fundament og forståelse for at have en webshop. Download den her

4. Du er ny, fyr op for noget PR. Skab også noget gratis omtale fx her på amino (giv amino-rabatter måske?), twitter og facebook. Få dit navn rundt så mange steder på nettet som muligt.

5. Få også gang i noget online markedsføring i form af Google AdWords. Opret AdWords her

Det var umiddelbart nogle få råd jeg kunne give dig.. Håber du kan bruge det til noget.

Dbh. Yngvi

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 15:34

Hej Johnny

Det behøver nu ikke være så indviklet.

Normalt starter man i en enkeltmandsvirksomhed.

Hvis det så går godt fortsætter man til ApS eller man anvender ovenstående i virksomheds-

ordningen. Al det her skal du snakke med revisor om løbende.

Har en pige som klient, hun havde lavet et overskud på 800 t.kr som vikar og syntes ikke hun havde tid tiil at besøge mig. I virksomheden havde hun brugt alle pengene privat til alt muligt f. eks ny

bil, ejerlejlighed, støvler til 15 t.kr osv.

I dag banker hun af på en gæld til skat på 300. t. kr.

Det kunne være undgået, hvis hun havde fulgt mine råd.

Så hvis det begynder, at give unormalt over eller underskud, snak med din revisor.

Held og lykke med detIdea

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:35

Mange tak for dit hurtige svar :) Sætter mig til at læse med det samme.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:40

Helt enig med de øvrige. Det nemmeste er selvfølgelig at starte et selskab med det samme men man ved jo ikke hvad der sker. Hvad hvis det giver underskud. Man skal også stille med 125.000 kr. kontant for at stifte et selskab. Arbejd denne kapital op i virksomheden. så kan selskabet stiftes med midler som kun er blevet undergivet 25% foreløbig virksomhedsskat, samtidig med at man så måske der har en ide om hvad vej vinden blæser .   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)