Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bruge tid på Amino af Revisor Olsen

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil da gerne fortælle lidt om, hvorfor vi deltager på Amino.

Amino skal for vores vedkommende bruges til at skabe en udvidelse af netværk, gode relationer

og ikke til at underbyde eller hugge fra kollegaer. Finder det bedre, at anbefale en kollega, for

market er nemlig stort nok.

Vi deltager i en rådgivergruppe som er stiftet af Skattekonsulenterne ved Bent Zimmermann. En del af de meget

aktive medlermmer er Klovn, SusanneK, Anne, Revisorskat og ikke mindst Revisor Peter.

Her er masser af gratis rådgivning at hente. Rådgivning som i nornalt skulle betale en bondegård for.

Så kunne man spørge sig selv, hvorfor gider de det. Jo, svaret er simpelt.

Kan vi bare redde en fra at gå fallit og kan vi være med til at skabe succes i en virksomhed.

Det er meget mere være end et honorar.Yes

Brug det, benyt jer af det og det er ikke mindst gratis Idea

Revisor Olsen

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:18

Hej

Hvor er det bare vidunderligt med dens slags initiativer. Det er jo selve kernen i et forum for iværksættere, at man kan kaste bolden op i luften omkring måneraketter og kilden til evigt liv, mens selve livet og virkeligheden som iværksætter også omhandler skatteregnskaber...

Jeg læser med fornøjelse de forskelige indlæg, og fortsæt endelig med det gode arbejde.

Tak til jer alle sammen.

/Michael

Tilmeldt 7. Feb 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:20

Tak for det. Har været på Amino en måneds tid, og er meget imponeret over de hurtige og kompetente svar man får. Super "service". Er selv i opstartsfasen og kan ikke biddrage med så meget endnu - men jeg gør, hvor jeg kan. Hjælp til selvhjælp. Så endnu engang tak til alle, der gør det til en fornøjelse at søge hjælp på Amino.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 11:07

En super tak til  Michael og Jacob.

Det er jo glæden, der skaber drivkraften til at komme videre Idea

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:35

RevisorOlsen:

Så kunne man spørge sig selv, hvorfor gider de det. Jo, svaret er simpelt.

Kan vi bare redde en fra at gå fallit og kan vi være med til at skabe succes i en virksomhed.

Det er meget mere være end et honorar.Yes

Brug det, benyt jer af det og det er ikke mindst gratis Idea

Revisor Olsen

Jeg tror så ikke man kan redde nogle fra at gå fallit eller løse eks. skattemæssige problemstillinger på Amino men man kan guide folk på rette vej og det er naturligvis en personlig tilfredsstillelse at man kan se at det iværdsættes.

For mig personligt handler det dog også om "at holde mig igang"  og lade mig inspirere. Mange af de ting som der spørges til på Amino er ikke spørgsmål jeg møder i dagligdagen da jeg primært rådgiver revisorer der har det som paratviden (nogle gange). Via Amino får jeg også en fornemmelse af hvad det er der rører på sig i iværksætternes og de nystartedes hoveder, og dermed hvad der skal fylde revisorernes hoveder. Det kan jeg bruge i kursusplanlægningen. Sidst men ikke mindst handler det om netværk. Jeg arbejder - i dag og her og nu - meget solo og har ikke samme muligheder for sparring m.v. som dengang jeg var ansat. Det kan jeg måske via en udvidelse eller ved at indgå i et rådgivningsamarbejde men de hænger ikke på træerne. Her kan Amino også være en dør.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:39

Hej RevisorOlsen.

Da jeg for et årstid siden begyndte her på amino, anede jeg inte om skat, moms, regnskab mm. men har lært ekstemt meget ved at følge med på flere af jeres indlæg.

Idag har jeg min egen lille gechäft hvor jeg laver alt regnskab selv og har kun revisor til årsregnskabet.

Så vil da sige tak til bl.a. til jer revisorer men også alle de andre herinde som bruger deres kostbare tid på at hjælpe nystartede tosser.

Det har også undret mig at folk der med stor succes driver deres egen virksomhed bruger deres tid, meget uselvisk, på at hjælpe folk som sikker ikke har en månemands chance for at tilbage betale denne tjeneste som det jo er.

Så derfor mange tak herfra

Jacob

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 15:19

Hej Jacob

Det med at hjælpe andre uden at få noget for det . Giver sjovt nok en effekt og det behøver

ikke være dem, man giver til. som giver noget tilbage.

Lad mig give et eksempel, støtter en spejderklub der ligger lige rundt om hjørnet. Syntes det er

dejligt, at ungerne laver andet end at sidde indendørs. En enlig mor fortæller sin bror om, hvad jeg

har gjort. Hendes bror har en driftig rejsevirksomhed der går til Grønland og Island. Han ringer

mig op og spørger, om vi ikke lige skal stikke hovedrne sammen.

Gær hvem jeg har som klient idag Smile

Er helt sikker på Martin Thorborg har oplevet samme effekt bare i meget større målestok.

På den måde bliver verden, jo supersjov at give noget tilIdea

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:32

Det er jo derfor alle de andre revisorer spiller golf Olsen Big Smile 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:40

Er ny her.

Men kan godt at se der er utrolig mange muligheder og informationer her på siden. Muligheder og informationer som jeg helt sikkert vil få glæde af. Og det er jo pga af de mennesker her som vil yde den ekstra indsat og hjælpe uden nogle intentioner om personlig vinding.

Takker til alle

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:53

Inden det bliver alt for sukkersødt tænkte jeg at jeg ville bidrage med noget kritik, - jeg håber det er stof til eftertanke for nogen:

Jeg skal da lige love for at I fem har fået networket - tillykke med det :-)

Det er da dejligt at der er nogen der finder sammen om et fælles mål: at hjælpe iværksættere gratis uden at tænke på ussel mammon. Ikke?Zip it!

Jeg vil dog være ærlig og sige jeg har en teori om at det er et bevidst forsøg fra jeres side på at fjerne fokus fra prisen. Det har jo længe været jeres intention og det har I også givet udtryk for. Nu skal det så være - Basta.

Den med at der er kunder nok til alle køber jeg dog ikke. Der er simpelthen så mange om budet nu at man skulle tro det var løgn.

Hvorfor tror du jeg er nødt til at hente mine kunder ude i det rigtige erhvervsliv i stedet for hos en revisor? Revisorer har mangel på kunder og har altså rigeligt med kapacitet til at klare alt han får ind af døren selv! (med undtagelser)

Det er faktisk så slemt at det er begyndt at gå op for kunderne - og jeg oplever oftere og oftere at folk prutter om prisen på deres pakkeløsninger. Eller forsøger ihvertfald - jeg selv er ikke til den slags araberhandler - har jeg givet en pris kan man tage imod eller lade være.

Jeg beklager min pessimisme, kald det jante hvis I vil. Jeg synes bare det virker så væmmeligt at I konsekvent opretter tråde til skulderklapning. Jeg selv skammer mig når folk skamroser mig i en tråd (er sket to gange her på amino gennem det sidste års tid) og vil helst undgå det.

Det er naturlgvis ikke kun i forhold til jer at jeg har denne indstilling - jeg har set det mange gange før og ønsker ikke selv at blive indblandet da jeg selv synes det ligner noget med salg for øje hver gang.

RevisorOlsen:

Du havde for ikke så lang siden dit banner på amino - det er så vidt jeg kan se en rimelig dyr fornøjelse - men du er altså ikke interesseret i at hente kunder herinde? Var det også for at tiltrække gode relationer / at networke?

Kan du også redde mig fra at gå fallit? Eller hjælper du kun dit firmas målgruppe? Jeg vil da gerne have noget gratis rådgivning til min virksomhed hvis du kan tilbyde det.

Husk nu: Man får hvad man betaler for - rådgivning er altså ikke gratis - det bliver bare lagt oveni de betalende kunders pris. Og jeg ved udemærket godt at rådgiveren ikke sidder med kuglerammen og spekulerer.

Og så er der lige hønen og ægget: Rådgiver man gratis fordi man tager overpriser eller tager man overpriser fordi man rådgiver gratis?

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)