Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af primosaldo i Summa Summarum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Er der nogen der ved hvordan jeg får oprettet en primosaldo (der står x antal kroner i banken) i Summa Summarum, når vi ikke har noget tidligere regnskab liggende i systemet?
Vi kører status/drift-opsætning. Der står ikke noget fornuftigt i hjælpeguiden i programmet.

På forhånd tak! :)

Med venlig hilsen

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 00:36

Hej Christian

Jeg har ikke prøvet det i Summa, men jeg vil tro man gør det som i andre bogføringsprogrammer. Du opretter regnskabsåret 1/1 2008 - 31/12 2008, og så bogfører du alle primosaldi ind pr. 31/12 2008, og afslutter året. Vupti burde du have overført primosaldi til 2009-regnskabet. Hvis du er i besiddelse af en fuldstændig saldobalance pr. 31/12 2008 fra et andet bogføringsprogram, vil jeg anbefale dig at bogføre samtlige konti, også driftskonti - medmindre du har en åbningsbalance fra en revisor, så ville jeg bruge den :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 13:37

Hej Susanne,

Det er selvfølgelig en idé! :-) Den prøver jeg lige af :)! Tak!

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 13:51

Jeg burde nok tilføje, at er det en åbningsbalance du skal lægge ind, skal du bogføre pr. 1/1 2009, og kan benytte bilagsnummeret 0. Så vil posterne kun være balanceposter, og altså ikke driftsposter i resultatopgørelsen.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)