Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn, Internetudvikling

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er i samarbejde med en god kammerat ved at opstarte et nyt firma med et koncept lignende Dynamic-Web, bare bedre selvfølgelig ;). I den forbindelse har vi diskuteret et navn til firmaet, og selvom vi måske burde koncentrere os om andre ting (det gør vi også) synes vi det er et vigtigt punkt i opstarten.

Så nu kommer spørgsmålet:D. Har i nogle gode forslag?

Jeg selv synes rigtig godt om firmanavne som Presentia, Retouch, Atira, Amino osv. Altså navne der ikke umiddelbart har nogen betydning, og så alligevel.

Også navne som ender på -media, -web, -dev, -soft osv kunne have interesse. Skyd løs :).

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 10:24

Hej.

Hvad med "Trendweb" eller "Webtrend"?

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:59

Sjovt nok ligemeget hvor vigtigt folk mener det er, er navnet stadig en vigtig del af virksomhedens identitet.

Nu er jeg ikke den mest kreative person i verden, når det kommer til firmanavne :O(

Men jeg syntes klart at navnet skal formidle et budskab alt efter hvilken kundegruppe du aimer efter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:54

Hej Gadensgaard,

jeg læste en sjov artikel den anden dag, hvor forfatteren argumenterer for at navnet på en virksomhed ikke skal omhandler hvad virksomheden sælger ellers laver. Jeg var lidt skeptisk overfor det, men kan godt se argumentet, da det er nemmere at få folk til at huske "apple" end eksempelvis www.cdbutikken.dk osv. Selvom jeg ikke bryder mig om firmaet wupti.com som sælger hifi, har de stadig formået at positionere sig i min bevidsthed.

Nu, det var lige et sidespor. Jeg brugte på et tidspunkt en brand-generator hvor du måske ville kunne finde inspiration. Den fungerer sådan at du indsætter nøgleord, vurderer hvor vigtige de er ift. hinaden og derefter kommer den med en masse forslag. Det er måske en modsætning til det jeg startede med at skrive, men det afhænger vel af de ord som du indsætter. Håber den kan hjælpe. http://www.netsubstance.com/

God vind

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:18

Tredsweb lyder rigtig godt for og meget prof 

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:53

At finde og vælge et firmanavn er næsten en videnskab i sig selv.

Selv synes jeg umiddelbart at de bedste navne er dem som du selv nævner. Dem der klinger godt og som næsten kunne bruges på hvilken som helst slags virksomhed. Hvorimod navne som indeholder media, web, dev og soft osv. jo ligesom binder din virksomhed i en bestemt genre/branche. Hvilket jo ikke nødvendigvis behøver at gøre noget. Men med mindre du på forhånd har lagt dig 100% fast på din forretningsstrategi mht hvilke kunder osv du går efter, så ville jeg nok tage et mindre specifikt navn.

Og hvis dit mål er at konkurrere direkte med Dynamic-Web, så må man sige at du har ambitionerne i orden. Så skal dit firmanavn (som vel så også bliver dit primære produktnavn) også passe til det. Dvs. skal skille sig ud og ikke lyde som noget man har hørt før. Og så det må ikke være for langt. Endeligt skal navnet selvfølgelig kunne registeres både som .DK og .COM (hvis du har samme internationale abitioner som Dynamic-Web).

Mine forslag vil umiddelbart være noget i retningen af:

• ccentro
  • csentric

Dvs. jeg ville lege lidt med noget med at dit firma/system skulle være customer centric - det kan jo ikke gå helt galt.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:56

Hej Alle

Tak for de gode svar, men navnene skulle jo helst være tilgængelig (som erik siger) på både dk og com.

Erik, jeg er enig i dine ieagtagelser, og håber også at finde mig et godt "generelt" navn. Ambitionerne er nu ikke rettet direkte imod dynamic-web, men nu har jeg arbejdet med forskellige CM systemer, og har en del ideer til forbedringer. Så nu vil jeg forsøge, om ikke andet så for lærepengene :).

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)