Min bror driver med stor succes et rejseselskab i Thailand, hvor de har ture og meget mere rundt i hele Thailand. Pt. tilbyder han mere eller mindre alt i landet og har tonsvis af samarbejdspartnere.
Kort sagt kan han altså klare alt når gæsten ankommer til Thailand.
Næste skridt er nu, at han ønsker at åbne kontor her i Danmark, for at sælge pakke rejser til Thailand. Men hvordan kommer vi videre fra at have virksomhed i Thailand til at tilbyde pakkerejser. Skal man være med i rejsegaranti fonden og hvilke faldgruber ligger der forude?
Enhver, der i eget navn til kunder udbyder eller sælger
rejsearrangementer direkte eller gennem en formidler, skal registreres
i fonden. Det er ulovligt at udbyde og sælge rejsearrangementer, hvis
arrangøren ikke er registreret i fonden.
Jeg aner intet om Thailand eller rejsebranchen, men jeg ved at der skal arbejdes meget på at opbygge troværdighed. Det er én ting at tage 1 uge til Tyrkiet for kr. 3.000,- fx. - det er noget lidt andet at tage til den modsatte side af kloden i 2-3 uger og spendere 10-15.000 for rejsen pr person.
Herudover hører vi hvert år om adskillige mindre rejseselskaber der går konkurs, så folk er begyndt at blive påpasselige og vælger tit en stor aktør for at være sikre i deres rejsevalg´. Og så bliver det sgu nok også en udfordring at få selskabet markedsført. Spies etc. har trods alt noget af et marketingbudget I skal konkurrere mod.
Én idé til hvordan I kan adskille jer er at sælge destinationen og oplevelsen bedre. En masse billedemateriale (I kunne fx finde div. kilder med 360 grader panoramabilleder som på http://www.chiangmai.net/panoramas/), krydret med din brors "insider-viden" med gode fif og tilbud som man ikke finder hos fx. Spies.
Måske kunne målgruppen være dem der gerne vil opleve "Det Ægte Thailand" og ikke turistfælderne som Phuket, og hvad turistbyerne ellers hedder.