Læste lige den her attikel fra SKAT: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1529779&vID=0 Her bruger de overskriften "Erhvervslivet er tilfreds med SKAT" I artiklen kan man læse at 70% mener at skat er fair og retfærdig. 72% har tillid til at SKAT beregner skatten korrekt. Og 65% er tilfreds med den måde skattevæsnet udføre sine arbejdsopgaver på. Okay hvis det var mig havde jeg nok valgt en overskrift der hed "En stor del af erhvervslivet er utilfreds med skat" istedet. Hvis det kun var omkring 65-72% af mine kunder som var tilfreds med min virksomhed og som havde tillid til at jeg udførte opgaver korrekt for kunden, så vil jeg da mene at jeg havde et serriøst problem der skulle gøres noget ved, ellers ville jeg hurtigt miste kunde. Men Okay nu mister SKAT jo ikke sine "Kunder" :-) |
Erhvervslivet er tilfreds med SKAT ???
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
En bekendt havde et eksamensprojekt omkring implementering af nye it-systemers indflydelse på omfanget af sygdom. Ca. 25% af de adspurgte angav, at de havde haft sygedage direkte relateret til implementering, og på den baggrund konkluderede den bekendte, at der ingen indflydelse var, da det var under 50% af de adspurgte... Heldigvis fik jeg overbevist vedkommende om, at der var tale om en klar indflydelse. Især da 10-15% havde haft længerevarende sygdomsforløb af denne grund. |
Det er for nemt at slynge sådan et spørgsmål ud. Det kan dække over meget. Prøv i stedet at spørge dem og revisorerne om de er tilfredse med mulighederne for at komme igennem til SKAT. Så får du et helt andet svar ![]() |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com
![]() |
Ja, jeg synes nu også det lyder som meget gode tal for en 'virksomhed' som en god del af danskerne bare på rygmarven synes er irriterende (ofte på grund af personlige fejltrin - af politisk overbevisning - eller bare uden grund). Så de har da grund til at holde en lille fest og fortolke procenterne positivt. Jeg må nu sige, at jeg som nystartet enkeltmandsvirksomhed har været fuldstændigt overvældet af det serviceniveau Skat yder. Der kommer perfekt formulerede mails i god tid, på passende tidspunkter og intervaller, når jeg skal indbetale moms. Bare formuleringerne må jeg tage hatten af for som kommunikationsud(d)annet. Ligeledes har de været lynhurtige til at svare på både indlysende og lidt mere komplicerede spørgsmål per mail. Deres online vejledninger er noget rod, til gengæld kan det ikke blive nemmere at indberette skat og moms online. Jeg har mildest talt ALDRIG oplevet en større privat virksomhed med samme serviceniveau. Prøv bare at komme igennem til support hos et teleselskab, få basal (ærlig) vejledning hos en af radio-/TV-kæderne, eller købe friske varer i det lokale supermarked - jeg giver gratis middag til den første, der føler de har succes med nogen af delene (det bliver altså en moderat middag - man kunne jo risikere, at en eller anden stakkels person tror at kødet er frisk, bare fordi det stadig ser rødligt ud i overfladen). Lidt roser skal de sgu' have de kære skattemennesker. Nogle af dem er måske bare ude på at hjælpe og tjekke at tingene går nogenlunde fornuftigt for sig. |
Hmmm. Som professionel og tidligere ansat i SKAT på lederniveau irriterer det mig at man bruger så mange ressourcer på at udsende pressemeddelelser, logo konkurrencer m.v. fremfor at koncentrere sig om hvad det handler omm for der er rigtig mange problemer: Man kan komme i kontakt med SKAT på et telefonnummer. For tid tilbage kunne man vente flere timer på at komme igennem for derefter at blive stillet om (ofte til helt forkerte steder i landet). Man kan indhente Bindende Svar fra Skat. Det følger af lovforarbejder m.v at man opererer med en ekspeditionstid på 4 uger. Vi har sager liggende hvor der endnu ikke er kommet svar efter 8 måneder. I starten af april søgte jeg bindende svar for en revisor vedr. en kunde som ville indskyde 2 mio. på en ratepension for 2005. Jeg rykker så flere gange og langt om længe får jeg i slutningen af juni kontakt til sagsbehandleren. Ja men de ville så kigge på den. Jeg siger så at manden jo skal indskyde inden 30/6. Ja det kunne de jo ikke nå, hvortil jeg siger at det skal de, jf. ovenstående. Enden på det hele blev at damen skriftligt bekræftede over for mig at vi ville få et positivt svar, så jeg kunne give grønt lys til kunden. Selve det bindende svar ser vi når ferien er ovre !!! Det er lidt svært at udfakturere det meget tidsforbrug man har på at få fat i rette personer hos SKAT m.v. til kunderne. Set ud fra et rådgiversynspunkt må jeg sige at de formuleringer man oplever fra SKAT centralt er i orden - men i den alm. daglige korrespondance med skattecentreme oplever man ofte breve som aldrig burde være sendt afsted. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)