Hej Simon THK - fin debat du har startet - og interessant med alle de forskellige meninger og svar. Jeg har en lidt handlingsorienteret kommentar: Jeg tror, du har et pres på dig fra omgivelserne - og som en af de gamle i det her netværk - kan jeg godt forstå lidt af det. Som forælder er man jo ufatteligt bekymret for, om ens unger klarer sig (godt) - og det kan godt give til den kvælende fornemmelse, du lider under pt. Du lyder som en fyr, der har store ambitioner - og evner - og lyst til livet - så du skal nok klare det. Du har vildt brug for at komme ud og opleve verden - FÅ NOGET ANSVAR både for dig selv og andre. Hvis du fortæller omgivelserne det - og samtidig har en plan for, hvad du så vil (rejse ud - arbejde i udlandet måske) er jeg sikker på, de vil forstå dig bedre. Du skal ALDRIG være bange for at skifte spor - du skal bare være topklar til at gi den en skalle på et nyt område, for du får ikke noget foræret nogen steder (måske lige med undtagelse af på campingpladsen ;-))) held og lykke Helle
|
Skattekonsulenterne:Jeg mener det er naivt at tro at man som ung uden nogen form for uddannelse/erfaring kan gå ind og overtage ledelsen og styringen af en virksomhed. Det handler ikke så meget om uddannelse men mere om erhvervserfaring og om at vinde omverdenen og medarbejdernes tillid.
Derfor skulle du måske i stedet overveje at gå ind i dine forældres virksomhed nu. Lære af dem og medarbejderne hvorefter I arbejder henimod at du kan blive kørt i stilling i virksomheden. Dvs. at man forbereder generationsskiftet over nogle år. Det tror jeg giver mere.
Den idé er jeg ikke med på. Jeg har været der gennem hele mit liv og jeg ved hvordan det køres. Jeg har hjulpet og været ansat. Naturligvis er der nogle regnskabs sager der skal indblik i, men resten har jeg den fornødne viden om. Desuden er de meget ensporet og det er svært at komme ind og hjælpe fordi de gerne vil gøre det på deres måder. De metoder ejg har brugt har været ved selv at investere penge og ikke mindst tid for at skabe noget de så kan se kan bruges. Det er nemlig slet ikke muligt at fungere som andet end en håndlanger og det beskylder jeg naturligvis mine forældre for.
"Den bedste chef er den, der har fornuft nok til at vælge gode medarbejdere til at gøre arbejdet, og selvbeherskelse nok til at lade være med at forstyrre dem, mens de gør det."