Hej! Jeg er ved at lave mit moms regnskab for første gang. Jeg er i tvivl om hvordan jeg trækker min mobiltelefon-regning Jeg har hørt om to metoder: 1) De første 3000 kr./År er privat forbrug. Resten kan trækkes 2) Man kan bare trække 2/3 fra. Hvis svar nr. 1 er måden at gøre det på, skal man så først 1000 tak for hjælpen! Antoon |
Telefon og moms
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Det med de 3000 kr, er i forbindelse med begrebet fri-telefon. Hvis du vil bruge denne type skal du personligt beskattes af 3000 kr om året (du ligger 250 kr til din bruttoløn hver måned, og trækker på samme lønseddel 250 kr fra netto lønnen). Gør du det kan du ringe alt det du vil fra din mobil, og lade firmaet betale hele gildet. Samtidigt kan du trække udgifter til fastnet & internet fra i din private fra (dog max 3000 kr årligt) Så har du et privat forbrug der ligger væsentligt over 150 kr, kan denne type betale sig, dog er der selvfølgelig lidt ekstra beskatning. Den anden version (lidt mere rodet), skal du lave ud fra et reelt estimat. Hvor meget snakker du privat i din mobil, og hvor meget er forretning. Den den der er forretning kan du trække fra, den del der er privat skal du selv betale. Den 3. mulighed er selvfølgelig at du har en mobil du KUN bruger til forretning. Den kan du trække 100% fra i dit firma, men du kan IKKE bruge den til private samtaler. Overnstående gælder både fradrag og moms. Håber det hjalp lidt. |
|
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)