Hvad er jeres mening om Adobe DreamWeaver CS4? Jeg har ikke den helt store erfaring i at bygge web-sites fra bunden. Har kun arbejdet lidt med EZgenerator. Min kammerat roser Dreamweaver meget, men hvad mener I om programmet? Jeg har hørt fra anden side, at der let opstår problemer med at det man sætter op i programmet ikke altid ser lige sådan ud, når det bliver lagt ud. Jeg er i en fase hvor jeg skal have valgt mig et system med fremtid i, til at launce nogle af mine nye projekter, derfor er jeg ikke interesseret i nye systemer som måske ikke findes imorgen :o) Ja, der er nok lige så mange meninger om hvilke programmer der er gode og hvilke der er dårlige, som der er brugere på amino, men kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer, da jeg er lidt "grøn" i valget af software til dette formål :o) |
DreamWeaver er rigtig godt - men om man får det ud af programmet man ønsker afhænger ene og alene af hvordan man bruger det og dermed altså vedkommende der sidder bag.
Du vil kunne lave et site som dem du nævner i Notepad - altså det mest simple program overhovedet - hvis man har styr på sin programmering. Men lever du ene og alene af DreamWeavers drag'n'drop muligheder og ikke aner hvad der sker i den HTML/CSS der ligger bag så er der uendelig lang vej til at lave så store løsninger - HTML/CSS bygger på standarder og disse skal altså overholdes, og udover det ligger der stadig en serverside-delen (ASP, PHP, .NET...) man også skal have styr på for ikke ende med ufleksible hovsa-løsninger.
Personligt bruger jeg Visual Studio - men det er på præcis samme måde som andre programmer; du kan lave noget lynhurtigt men ufleksibelt drag'n'drop og du kan sidde i dit kodevindue og bruge en masse tid på en pæn og fleksibel lagopdelt struktur.