Klassisk ASP er for gammelt og det er heller ikke (langt fra) nødvendigvis hurtigere at lave (man kan "angribe" udvikling i .NET på mange måder, alt fra drag'n'drop crap til pæn lag-struktur og da man ofte vælgere en pænere og ikke mindst bedre struktur kan det derfor betyde en længere udviklingstid men det er ikke et faktum at det skal være sådan) - og det omhandler ikke religion.
ASP stammer i nyeste udgave fra 2000 og til sammenligning er nyeste udgave af PHP (5) fra 2004 med seneste opdatering februar 2009 og en ny udgave (6) vist så småt på vej og ASP.NET (2.0) er fra 2005 med seneste opdatering (3.5) 2007/2008 - og inden for udviklingsverdenen er 9 års stilstand ekstrem lang tid. Problemet med klassisk ASP er bare dels at rigtig mange systemer er lavet i ASP og det er ikke bare lige at skifte over (hvilket er fair nok) og dels at rigtig mange udviklere hænger fast i det og det skyldes sjældent arbejdsopgaver som sådan men fordi et skifte ikke bare er lige til (been there, done that - men grundlaget for her fortsat at vælge ASP kan sjældent forsvares).
Hvis man har et færdigt system i ASP man let kan lave overbygninger på kan ASP være et fint valg til små og måske endda mellemstore løsninger - men nyudvikling i ASP til større sites vil i mine øjne være et håbløst valg. Og dette kommer endda fra en der både laver ASP og ASP.NET.
Jeg siger mange tak for jeres indspark og konkrete prisindikationer her og paa mail. Jeg summer lige en uges tid eller to med min samarbejdspartner, og saa vender vi tilbage til den el. de leverandoerer, som vi synes passer bedst til opgaven.