Jeg sidder pt og under mig over, at vi på et af vores søgeord ligger på en position 8 på side 1 på us google.com på et søgeord jeg ifølge yahoo search marketing tool kan se bliver søgt ca. 450.000 gange i løbet af sidste måned. I samme periode har vi kun haft 358 visits med referrer fra Google på dette søgeord. Mit spørgsmål er derfor følgende: Hvor stor negativ betydning har det, hvis man prøver sig lidt frem med forskellige meta name="description" ? Kan jeg forsøge mig lidt frem og skrive nogle forskellige og se hvad der sker, og hvis alt går galt, kan jeg altid skrive den gamle igen - eller bliver det penalized, hvis man roder meget med title og meta name="description"? Dbh sebastian |
Du bliver ikke straffet ved at prøve dig frem.
Description er ikke vandvittig vigtig i forhold til søgemaskinernes vurdering af dit site, men kan som du også er inde på være med til at få brugerne til at klikke på dit link.
Så gå du bare i gang.
Jeg kan ikke huske hvor jeg så det, men der var en der skrev, at det er vigtigt at "besvare brugerens spørgsmål", hvilket nok vil sige at hvis man søger på ordet "gummistøvler", så vil en rigtig titel/beskrivelse være "Find de bedste gummistøvler her" eller "Find det største udvalg af gummistøvler her".
Held og lykke.