Jeg er indehaver af en webshop med salg af pc. pc udstyr og gaming udstyr. sitet har været i luften i 1,5år, virksomheden har eksisteret i 6 år, mest som en hobbyvirksomhed. Men men men.. fra starten af 2008 er omsætningen steget og steget, i 2008 var den på 3,8mil, og i år til dato 1,5mil. I februar alene toppede det med en omstætning på 1mil. Som enhver ved er DB inden for salg af hardware betinget af at man har noget kapital at købe ind for, såfremt man skal kunne lave et fornuftigt overskud. (som jeg ikke har, og ikke vil låne penge til/man kan sgu nok heller ikke i disse krisetider) Der er indløsningsaftale med PBS, og erhversaftale med postdanmark. Der er varelager til en værdi af ca. 70000,- 2008 gik op i et rent 0, da der blev brugt en del kapital på reklame osv. siden er listet på edbpriser, pricerunner mv. 95% af alle ordrer bliver afsendt direkte fra leverandør samme dag til slutkunde. ca 30-35 ordre om dagen. Siden er kendt for god kundeservice, og har næsten kun godt feedback, på diverse forums. Så hvis nu jeg skulle sælge, hvad kan jeg forvente at få ud af det, og vil der overhovedet være nogen køber til mit lille "hjertebarn"
|
Hej Torben,
Du bliver nok nødt til at komme med lidt flere oplysninger, f.eks.
-Hvad er avancen ?
-Hvad er dine omkostninger ved at drive sitet ?
-Hvor mange kunder har du i kartotek ?
-Har du nyhedsbrev - hvor mange tilmeldte ?
Hilsen
Klaus