Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden moms?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal skrive en faktura til en uddannelses institution, som er momsfritaget. De siger derfor at jeg skal skrive en faktura uden moms.

Jeg er dog i tvivl om hvordan man gør det, og hvordan bogfører jeg selv den faktura?

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29

Hej!

At du leverer en ydelse til en momsfritaget udannelsesinstitution fritager ikke dig for at momse din faktura til

dem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:39

Jeg var også på nippet til at svare lige før men er ikke momsguru. Mit svar ville være det samme som Peters.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:19
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Yep...Anette...fint!

Så må Lars jo svare på, hvad det er han fakturerer for!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:55

Nej det er jeg ikke sikker på. Ovenstående svar er naturligvis baseret på at Lars virksomhed er 100% momspligtig. Ellers er vi ude i noget delmoms (typisk journalister og undervisning), og så kan der være noget om snakken og så er det måske ikke kun pågældende kunde vi taler om men flere.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:14
Tilmeldt 4. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:22

Jeg er bestyrelsesmedlem i en boligforening, her laver vi et beboerblad med aktuelle emner hver 3. md. I sidste nr. af bladet, havde vi en annonce i fra vort lokale apotek. 

Da jeg skulle sende en faktura til apoteket på dette, spurgte jeg vores formand, om vores CVR-nr. han svarede, at vi ikke var momsregistreret, og foreslog i stedet, at Apoteket sponsorerede det beløb de skulle betale for annoncen, dette vil de af princip ikke gøre. 

Formanden har nu sagt, at vi skal sende en faktura uden moms, hvilket jeg mener vi ikke kan, da jeg mener det er lov, at vi skal angive moms, ligesom fakturaen skal indeholde et CVR.nr. Apoteket vil jo, efter min mening, i alle tilfælde fratrække moms af beløbet. 

Er de venlig at svare konkret på retningslinjerne for dette. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 17:40

Der er først krav om moms registrering ved en omsætning på 50.000 DKK indenfor 12 måneder.  Så jo der kan godt sendes en faktura uden moms.  Apoteket kan kun fratrække momsen, når der er pålagt moms, hvilket skal fremgår af fakturaen.

I øvrigt kan jeres forening sagtens have et CVR nr. uden at være moms reg. Har Jeres forening f.eks ansatte så vil i også have et CVR nr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16

og for apoteket er det jo ikke som sådan et problem der ikke er moms på - og ikke momsfradrag - for de slipper jo også for at betale momsen - så det er de ligeglade med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)