Jeg har via ENGODSAG.DK, hvor jeg tidligere var direktør, etableret et globalt samarbejde med MySpace. MySpace folkene er nogle kreative mennesker, som jeg nu er gode venner med og varmt kan anbefale. Facebook er selvsagt større herhjemme, men søger I udover landets grænser, kan de anbefales. Modsat Facebook går de ind aktivt og promoverer deres partnerskaber, og det giver god volume og en blåstempling. Især på den virale del er de rigtigt stærke, hvis man får held til at sælge sin forretningsmodel ind til dem.
Facebook gutterne kender jeg også, men her vil I nok opleve det problem, at de så at sige aldrig selv går ind og promoverer en applikation. Der skal man selv lave hele benarbejdet, og det kan være hårdt. Der findes dog især en række engelske firmaer, som er rigtigt skarpe til at skabe den virale spredning og udtænke applikationer, der virker. Men husk ligesom det var tilfældet med virale film, at distribution og spredning i sig selv IKKE er en succes. Bullguard var et godt eksempel. Deres film nåede rundt til millioner, men det gav så at sige intet salg. Så husk at tænke dit produkt ind i den applikation, du laver, så du ikke blot går efter spredning, men også tænker på, hvordan du i sidste ende skaber salg via din kampagne, fanside etc.