Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside, custom cms og SEO

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer snarligt at investere i en hjemmeside. Den er bygget på et hjemmeudviklet cms system.

Jeg har følgende overvejelser.

Et custommade cms system giver for mig at se en masse ekstre programmørtimer. både når en programmør skal lære det at kende og hver eneste gang jeg har ændringer til layout osv. skal jeg vel betale mig fra det, hvis jeg ikke kan programmere selv- er det en forkert betragtning.

Kan man overføreindholdet på hjemmesiden til et opensource eller et celkendt cms system? hvis man kan hvordan vil det så gå med indekseringen i google?

Generelt, hvad sker der så, hvis man køber en hjemmeside der ligger godt placeret og skifter webhotel med den, mister den så alt det den har fået tilegnet sig hos googles indekseringsapparat?

hvad vil i foreslå som fremgangsmåde, hvis man køber en hjemmeside, som er bygget på et speciallavet cms. jeg vil beholde indholdet, men den skal komplet redesignes?

Mvh

Zullut

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:18

Hvilken slags side er det?

Tilmeldt 17. Feb 07
Skrevet kl. 22:21

kultur-portal.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Custom CMS er udviklet specielt til din side, så det bør have de funktioner der er brug for til at drive siden, det er godt.

Det bør ikke tage en god programmør lang tid at sætte sig ind i et system, men kun hvis det er kodet så det giver mening.

Redesign er nok den nemmeste del, designet skal designes, kodes og integreres med det eksiterende CMS, noget der kan klares snildt.

Du er velkomment il at sende en mail: yusuf [at] erdogmus.dk hvis du er ude efter en programmør eller webdesigner.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:26

1. Man kan godt overfører det manuelt til et open source system. Det er afhængig af opsætningen, hvorledes din side derefter vil ranke i søgemaskinerne.

2. Som udgangpunkt nej, det burde ikke have noget at sige mht. Google.

3. Jeg vil anbefale dig enten joomla eller wordpress.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

zullut:

Et custommade cms system giver for mig at se en masse ekstre programmørtimer. både når en programmør skal lære det at kende og hver eneste gang jeg har ændringer til layout osv. skal jeg vel betale mig fra det, hvis jeg ikke kan programmere selv- er det en forkert betragtning.

Custommade CMS har både fordele og ulemper ... man skal være ret stor før det reelt kan betale sig :)

zullut:

Kan man overføreindholdet på hjemmesiden til et opensource eller et celkendt cms system?

Det kan man godt ja ...

zullut:

hvis man kan hvordan vil det så gå med indekseringen i google?

Det kan gå rigtig rigtig galt ... derfor skal du være sikker på at du har valgt nogle dygtige folk ... og evt. hyre nogen (f.eks. mig) til at holde øje med at de gør deres arbejde rigtigt, hvis du vil være helt sikker.

zullut:

Generelt, hvad sker der så, hvis man køber en hjemmeside der ligger godt placeret og skifter webhotel med den, mister den så alt det den har fået tilegnet sig hos googles indekseringsapparat?

Nej det burde ikke have noget at sige ... igen kræver det dog at personerne som laver flytningen gør det ordentligt :)

zullut:

hvad vil i foreslå som fremgangsmåde, hvis man køber en hjemmeside, som er bygget på et speciallavet cms. jeg vil beholde indholdet, men den skal komplet redesignes?

Mvh

Zullut

Jeg vil foreslå du tager kontakt til nogen der kan rådgive dig ... for den her sag har mange aspekter.

Du skal sikre dig rettighederne (jura), din søgemaskine ranking, indholdet, systemet osv. Der er virkelig mange ting ... og jeg mener ikke du kan finde en person/firma der kan lave det hele.

Og det kan være svært at sammensætte et team på den måde og så sikre sig at de arbejder gnidningsfrit sammen :)

Dbh

Mikkel

Tilmeldt 17. Feb 07
Skrevet kl. 22:47

Det juridiske og forretningsmæssige klarer jeg selv, måske med lidt juridisk assistance, grundet min uddannelse.

Jeg har en webdesigner, som laver designs jeg er ret vild med.

kan jeg be ham om at lave et design og så stikke filen til programmøren, som så inkorporere det i det custommade cms, hvis det er logisk opbygget?

hmmm. lad os sige at indholdet på side(x) skal flyttes til side(y) og at menuen skal flyttes fra højre side til venstre. Er dette problemløst at programmere?

Hvad vil en samlet pakke koste for alt det her.

Altså programmering, webhotel som kan lave overflytningen uden tab af googleranks og billigt:)

prisleje:

1000, 10000, 100000, 1000000?

Tak for de gode svar

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:53

zullut:

Kan man overføreindholdet på hjemmesiden til et opensource eller et celkendt cms system? hvis man kan hvordan vil det så gå med indekseringen i google?

For at tage fat på ovenstående spørgsmål, så kan du godt overføre indholdet til et andet cms-system uden at skade indekseringen i Google. Optimalt kan det gøres ved, at indholdet i det nye cms kommer til at ligge på præcis samme URL'er som i det gamle system. Kan det ikke lade sig gøre, skal du sørge for at få 301 redirected alle sider fra det gamle system til de tilsvarende sider i det nye system. Det vil give lidt skvulpen i Google, men vil overføre langt størstedelen af den gevinst, som de gamle sider har fået fra indgående links.

Hvis du køber en hjemmeside og flytter den uændret fra et webhotel til et andet, bør der ikke ske noget i Google, hvis de to webhoteller ligger i samme land. Flytter du en amerikansk side fra amerikansk hosting til dansk, kan der være en negativ effekt.

Tilmeldt 17. Feb 07
Skrevet kl. 23:00

Kan man flytte indhold fra et sted på siden til et andet uden tab af indeksering, eller skal det ogse riderectes. det samme spørgsmål om  hvis jeg har en side der hedder kultur.dk/oplevelser og laver en der hedder kultur.dk/arrangementer kan dette gøres, sålænge det foregår internt på siden uden at google fucker op?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:03

Hvis du vil ændre en sides navn fra kultur.dk/oplevelser til kultur.dk/arrangementer, er det netop en situation, hvor der skal redirectes. Det vil sikre, at besøgende fra henvisningssteder havner det rigtige sted, og at størstedelen af linkværdien bliver sendt videre til den rigtige side.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)