Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrise og håndværker, hvad gør man så?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsker gode ideèr & forslag, gerne utraditionele!

Regeringens plan er sat i værk alt for sent, og derfor skal der nok ske ting og sager hvis mange firmaer skal overleve, desværre incl. undertegnet.

Kom gerne med nogle forslag tak.

Er der steder eks. hvor det er godt at annoncere hvis man har et banner til fornuftig penge osv.

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min personlige teori er at man skal satse på faste kunder som udlejere,hoteller,skoler, osv.

jeg mærker ikke meget til private engangskunder, jeg annoncer også i forskellige aviser men her er det også ekstremt faldende med respons, jeg er tilmeldt www.byggetilbud.dk

og der er opgaverne væk før man får chancen for at købe dem,

held og lykke

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 21:53

Hej

Jeg tror ikke, at bannerannoncer - eller andre former for annoncer - er det rigtige for dig!
Sådan som jeg læser dit indlæg, så har du brug for, at der lander nogle kunder i kassen i løbet af kort tid. Det får du efter al sandsynlighed ikke igennem annoncering. Hvad der er endnu værre - du kan ikke følge op på annoncer. Du aner ikke, hvem der ser dem og om de kan være interessante for dig. Så du kan bare brænde penge af og vente ved telefonen!!!

Jeg tror den eneste vej er at tage salgsbukserne på.

1. Tag kontakt til dine tidligere erhvervskunder - måske har de noget nyt arbejde, der skal udføres. Du kender dem og de kender dig, så kontakten er ligetil. Desuden er det meget nemmere at få nye ordrer fra kunder, du allerede kender og som forhåbentlig er tilfredse med dit arbejde. Ring til dem eller læg vejen forbi med et påskud om, at du lige vil se, om det arbejde, du har udført, "står" endnu :-)
Når du så er på besøg, gælder det om at have øjnene med dig for at få øje på eventuelle nye opgaver - og der er garenteret opgaver, hvis du er vågen!
Kunden vil i langt de fleste tilfælde være taknemlig for, at han nu har mulighed for at få løst sit problem uden at skulle ringe rundt og bruge tid på det.

2. Hvis du fortrinsvis er interesseret i arbejde for erhvervskunder, så er salgsbreve en mulighed. Skriv, eller få nogen til at hjælpe dig, med at skrive et salgsbrev og send det ud til interessante kundeemner. VIGTIGT!! - salgsbrevene skal du følge op pr. telefon to-tre dage efter udsendelse. 

3. Hvis dine kunder er private mennesker, må du ikke sende salgsbreve til dem og du må heller ikke møde op og banke på deres hoveddør eller ringe til dem. Så her er det tilbage til punkt 1. Ring til de kunder, du har udført arbejde for i løbet af det sidste års tid og træf aftale om et eftersyn af det arbejde, du tidligere har udført for dem. Når du så er til eftersyn på det udførte arbejde hos dem, skal du igen være på udkig efter nye opgaver, som du kan løse.

Held og lykke!!!

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:23

Ja, det er sku svært for alle lige for tiden.

Men glem alt om bannere, og andre fancy reklamer, er ikke pengene værd.
Så hellere ofrer dem på en ordentlig hjemme side og optimering, der giver da pote over længere tid.

Byggetilbud´s ordninger kunne være et forsøg værd, men pas på der er mange derude der er mere interreseret i dine penge, i forhold til at indhente arbejde til dig.

Men sats hellere på lokal området, i form af flyers osv.
Så folk bliver opmærksomme på dig, gør dig synlig overalt.
Opslag på tavlen i den lokale brugs og netto osv.. så folk ved du kommer fra området.

Har du udført opgaver for en taxator tidligerer hvor samarbejdet kørte godt,
så kontakt ham og lad ham vide du søger arbejde, så kan det være han vil bruge dig,
hvis han står med en skade, hvor kunden ikke lige selv har en håndværker.

Har selv kørt fast for en taxator fra Topdanmark over 2½ år nu.
Efter endt samarbejde første gang vi udbedrede en skade hvor han var taxator,
fik vi et godt samarbejde og tilidsforhold, hvilken har givet meget arbejde løbenden.

Har han brugt os løbende som pristjekker hvis tilbudene var lige høje nok fra andre håndværkere,
og selvfølgelig udføre alt det tømrerarbejde hvor kunden ikke ønskede selv at finde en
håndværker, og det var inden for vores område.

Kontakt tidligere håndværkere du har arbejdet sammen med, og få dem til at anbefale dig,
når du skal ud og lave noget, jeg bliver i hvertfald tit spurgt om jeg kan anbefale en maler, murer, VVSér osv.. og bliver generelt den  håndværker jeg arbejder godt sammen med, der kommer ind på opgaverne, anbefalinger fra en anden håndværker vægter højt.

Find ud af om der er et håndværker netværk i nærheden af dig, eller se om du kan få stablet
noget på benene i dit område, så står i sammen når der indhentes tilbud inden for flere
entrepriser.

Har selv bla. samarbejde med både tømrere, murer, blikkenslager og elektriker.
Og vi bruger hinanden når vi bliver tilbudt arbejde der er udover vores område.

Og hjælper hinanden hvis nogen har meget at se til, hvor andre har mindre,
dette skal selvfølgelig virke begge veje, ellers falder det samarbejde jo hurtigt på jorden.

Derved kan vi også supplere hinanden når noget større dukker op,
jeg arbejder feks. meget for det firma jeg er uddannet hos, de bruger os generelt til små sager
de ikke selv har tid til, eller på pladser hvor de har svært ved at følge med, så benytter de os
til at få fulgt op på nogle af de løse ender, og få indhentet noget af arbejdet.

Og er det altid en godt ide at kontakte andre håndværker som dig selv i området personligt,
hvis de ikke selv står og vil have en opgave, kan de jo evt. referere til dig.

Der er jo altid arbejde nogle ikke gider lave, og du kan så håbe de vil sende det din vej.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:09

Jeg tror nok hvis i bare havde sparet nogle penge op fra den gode tid med alt det sorte arbejde, ville i kunne klare jer gennem krisen.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:37

Hej Nickolei

Du kan også lave en Google Adwords kampagne, den er hurtigt lavet, og du betaler kun for de klik der bliver brugt.

Mvh

Morten

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 08:46

Takker for de mange gode råd, tror der er rigtig mange herinde der kan bruge dem så bliv bare ved ;-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:

Jeg tror nok hvis i bare havde sparet nogle penge op fra den gode tid med alt det sorte arbejde, ville i kunne klare jer gennem krisen.

Det var da et utroligt ukonstruktivt svar på mandens bøn om hjælp.

Nickolei - da jeg læste dit indlæg, så var mange af mine første indskydelser præcist som Koluda byg - nemlig at du skal igang med lokalmiljøet og gøre dig synlig blandt lokalbefolkningen. Både erhverv og privat. Du skal også have fat i andre håndværkere, så I kan referere til hinanden. Det har vi selv lige nydt godt af, og jeg kender flere håndværkere der arbejder på samme måde. Hvis din økonomi tillader det, så kan du også tilbyde provision til fx. vvs´ere der henviser til dig - på denne måde har de også selv et større incitament til at hjælpe dig.
I krisetider så må man indimellem gå på kompromis med indtjeningen, og så handler det simpelthen bare om at overleve.  

Du kan også prøve at se på om der er en måde du kan differentiere dig på, så du skiller dig ud fra mængden. Nogen mennesker har brug for at arbejdsopgaven bliver afslutte her og nu - og så kan du måske tilbyde at arbejde til kl. 19 hver dag eller i weekenden? Du kan også prøve at blive kendt som den "grønne maler" dvs. bruge de produkter der er mindst skadelige for miljøet - der er trods alt meget fokus på miljø nu til dags.

Der findes også div. netværksgrupper som BNI, Pronetwork etc., hvor du måske kan få adgang til nogle opgaver?

Held og lykke med det hele - jeg håber du klarer dig igennem tiderne.

Hilsen Morten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du tror nok Remydk - Det er altså ikke nok at tro. Hvad skal sådan en kommentar også til for ??? Ingen tvivl om at det er håndværkerne og detailhandlen der bliver ramt og så kan de altså ikke bruge til noget at de bare skulle have sparet op i den gode tid. Samtidig kan du slet ikke udtale dig om hvordan de pågældende firmaer tidligere har fået afregning for deres arbejde.

Jeg mener Koluda Byg og andre her har givet nogle rigtige gode indspark her som klart er værd at tage med i sine overvejelser om hvordan man skal få tingene til at hænge sammen. Jeg tror nemlig heller ikke på at google kliks eller reklamer på nettet giver noget indenfor det her område. Det handler om at skabe og etablere noget netværk i form af taksatorer, boligforeninger m.v. som det bliver sagt. Samtidig er det en god ide ikke at have for få kunder men at sprede sin risiko

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:19

Jeg er træt af at høre om håndværker der piber. Når man tænker på alle de år de har kørt med overpriser. Nu er der krise og det er der ikke noget at gøre ved. Nu er det vel bare om at sno sig igennem krisen. 

Hvordan klare man en krise? Det er vel ret simpelt. Innovation nytænkning og udvikling. Så er det måske bare endnu mere vigtigt at bruge mindre end man tjenerBig Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)