Ja, det er sku svært for alle lige for tiden.
Men glem alt om bannere, og andre fancy reklamer, er ikke pengene værd.
Så hellere ofrer dem på en ordentlig hjemme side og optimering, der giver da pote over længere tid.
Byggetilbud´s ordninger kunne være et forsøg værd, men pas på der er mange derude der er mere interreseret i dine penge, i forhold til at indhente arbejde til dig.
Men sats hellere på lokal området, i form af flyers osv.
Så folk bliver opmærksomme på dig, gør dig synlig overalt.
Opslag på tavlen i den lokale brugs og netto osv.. så folk ved du kommer fra området.
Har du udført opgaver for en taxator tidligerer hvor samarbejdet kørte godt,
så kontakt ham og lad ham vide du søger arbejde, så kan det være han vil bruge dig,
hvis han står med en skade, hvor kunden ikke lige selv har en håndværker.
Har selv kørt fast for en taxator fra Topdanmark over 2½ år nu.
Efter endt samarbejde første gang vi udbedrede en skade hvor han var taxator,
fik vi et godt samarbejde og tilidsforhold, hvilken har givet meget arbejde løbenden.
Har han brugt os løbende som pristjekker hvis tilbudene var lige høje nok fra andre håndværkere,
og selvfølgelig udføre alt det tømrerarbejde hvor kunden ikke ønskede selv at finde en
håndværker, og det var inden for vores område.
Kontakt tidligere håndværkere du har arbejdet sammen med, og få dem til at anbefale dig,
når du skal ud og lave noget, jeg bliver i hvertfald tit spurgt om jeg kan anbefale en maler, murer, VVSér osv.. og bliver generelt den håndværker jeg arbejder godt sammen med, der kommer ind på opgaverne, anbefalinger fra en anden håndværker vægter højt.
Find ud af om der er et håndværker netværk i nærheden af dig, eller se om du kan få stablet
noget på benene i dit område, så står i sammen når der indhentes tilbud inden for flere
entrepriser.
Har selv bla. samarbejde med både tømrere, murer, blikkenslager og elektriker.
Og vi bruger hinanden når vi bliver tilbudt arbejde der er udover vores område.
Og hjælper hinanden hvis nogen har meget at se til, hvor andre har mindre,
dette skal selvfølgelig virke begge veje, ellers falder det samarbejde jo hurtigt på jorden.
Derved kan vi også supplere hinanden når noget større dukker op,
jeg arbejder feks. meget for det firma jeg er uddannet hos, de bruger os generelt til små sager
de ikke selv har tid til, eller på pladser hvor de har svært ved at følge med, så benytter de os
til at få fulgt op på nogle af de løse ender, og få indhentet noget af arbejdet.
Og er det altid en godt ide at kontakte andre håndværker som dig selv i området personligt,
hvis de ikke selv står og vil have en opgave, kan de jo evt. referere til dig.
Der er jo altid arbejde nogle ikke gider lave, og du kan så håbe de vil sende det din vej.