Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bygget hus i Danmark af polsk firma

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin L

Nu skriver du umuligt!

tag et byggeprodukt som vinduer, tre af de store vinduesfabrikker, med salg direkte til private, har deres produktion i Estland, og transporten tager ca. en uge med bil-skib-bil, og vinduerne kan stadig sælges billigt her i landet. Polske arbejder tager til tyskland for at tjene penge, og de arbejder for 3 euro i timen, som løsarbejdere, og hvis det er lønniveauet så er det jo ikke helt umuligt.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes stadig ikke det lyder umuligt. At man laver et hus der er 3 x så stort betyder ikke at det bliver 3 x så dyrt. Noget så simpelt som ydermur/fundament, hvis vi har et hus som er

10x17 meter, så har vi 54 m ydermur

20x25 meter, så har vi 90 m ydermur absolut ikke en tredobling.

Så prøv at smide et tag på, det blvier ikke meget dyrere, dertil laver man jo ikke 3 x køkken og 6 toiletter.

En tommelfingerregel har været at hvis man bygger alt selv, og få en vvs og elmand til at samle de ting man ikke må pille ved, så kan man få prisen ned på ca. 4.000 pr. kvm ved et normalt pænt stort hus.

Og hvem ved ikke om netop disse polakkere kan knalde sådan en "type" hytte op på ingen tid? Se bare boklok forsøget, der samlede man jo nærmest et hus på 2 dage.

 

Jimmy

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

har de en hjemmeside, jeg vil meget gerne snakke med dem, da vi skal til at bygge et hus på ca. 300m2

 

hilsen

thomas

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv bygget hus og må sige at det er sindsygt billigt. Jeg har stort set lavet alt jeg selv må, selv meget af el og vvs og har fået autoriserede til at tilslutte det jeg ikke måtte selv. Jeg er ikke helt i nærheden af den pris, men det er selvfølgelig også svært at vurdere afhængigt af materiale valg.

Jeg tvivler på at det kan gøres i den størrelses orden beløbsmæssigt, så det overholder energikrav osv. der er i dag. Jeg er med på at mange materialer kan købes meget billigere i Polen, men de er altså ikke helt samme kvalitet (Jeg har lige været i Polen og arbejde i anden forbindelse, men kunne ikke lade være med at checke priser, kvalitet osv.)

Vores nabo havde polakker til at bygge deres hus. Ligesom danske håndværkere var der stor forskel på kvaliteten af det arbejde de udførte. Nogle var superdygtige, andre lavede decideret klamphuggeri (han sendte dem så hjem).

Hvis jeg skulle bygge selv igen, ville jeg tage en tur til Polen og bestille de byggevarer, som jeg kunne se var samme kvalitet, som dem jeg kan købe herhjemme. Jeg ville sørge for at jeg kunne returnere for meget bestilt/leveret (altså samle sammen til én returtransport). Det er nemlig sådan at man nemt kan bestille for meget / for lidt.

En ting man også skal være opmærksom på er design. Her er polakkerne helt anderledes skruet sammen end os danskere. De kan godt lide "pang" farver og hvad vi nok ville kalde kitsch. De vil helst have med krummelurer og andre snørklerier i tunge træsorter. De harmonerer skidt med f.eks. mit eget valg af amaturer til badeværelse (Vola) osv.

Alt i alt ville jeg nok overveje det meget kraftigt om det ikke er for billigt. Husk også på at det er fint man selv skal bo i huset, men hvad med den dag det skal sælges. Kan man så det ?

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er spændt på at se linket til det polske firma-

mit bud er at det er præfabrikerede elementer i træ/gips, men lad os nu se.

de bedste hilsener

Morten

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - ved godt det er en gammel tråd, men jeg står og skal bygge hus, og kunne godt se det sjove i at spare nogle penge. Er der nogen der kan svare på hvad det polske firma hedder?

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender personligt mennesker der er blevet snydt
Så bare sikre da at de ikke løber med pengene
Så betal dem lidt af gangen efter de forskellige projekter bliver klaret.

Tilmeldt 27. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Roc.

Jeg har selv siddet og prøvet at kigge efter præfabrikerede huse (sommerhuse/fritidshuse) fra Polen.

Du skrev, at en af dine venner havde fået bygget et hus af et polsk firma i Tyskland.

Har du hjemmesiden til det firma og i så fald, vil du dele den?

Hav en rigtig god aften/weekend.

NB: Ved godt, at indlægget er 12 år gammelt, men prøver lykken :)
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Sprutmix:
Hej Roc.

Jeg har selv siddet og prøvet at kigge efter præfabrikerede huse (sommerhuse/fritidshuse) fra Polen.

Du skrev, at en af dine venner havde fået bygget et hus af et polsk firma i Tyskland.

Har du hjemmesiden til det firma og i så fald, vil du dele den?

Hav en rigtig god aften/weekend.

NB: Ved godt, at indlægget er 12 år gammelt, men prøver lykken :)

Seriøst???

Tilmeldt 27. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, hvorfor da?
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)