Vi er i den uheldige situation, at vi har brugt et billede, som der var beskyttet af copyright på en af vores sider. Billedet tilhører gettyimages.com, og de har fundet billedet, og har herefter sendt os to breve, hvor de fortæller os, at de ønsker 8600 kr. for billedet. Vi har ikke brugt billedet i den hensigt, at vi vidste det var beskyttet. Selvom det er dumt og naivt. Derfor vil vi selvfølgelig også gerne betale for billedet. Men mit overordnede spørgsmål er sådan set at få belyst hvordan vi står i sådan en sag. For lige umiddelbart, så synes jeg 8600 kr. er lige vel nok for ét billede. |
Hej Joachim,
Det er sku lidt uheldigt. Prøv at forklar dem din situation, og at det slet ikke var din hensigt - og at du meget gerne vil betale dem en erstatning, men at du har svært ved at komme op med 8600,- om i ikke kan slå halv skade =)
Dog ved jeg ikke, hvor langt du kommer med det, da gettyimages er et forholdvis stort foretagende og de har sikker en masse skrappe politikker på det område. Men der sker aldrig noget ved at spørge =) Bare sørg for at være så høflig og ydmyg som overhovedet muligt, det er trods alt her der har begået fejlen =)
Dbh Rasmus