Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er simpelthen RASENDE!!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er rasende...

hvorfor? ja fordi jeg har en kunde, der har nogle pænt store faktura de ikke kan/vil betale. I samme moment har jeg set de har stået på messer mv. med nyheder i samme produktkategori som vores, uden vi har fået buddet på disse varer, samtidig er kunden nu blevet omtalt som ihh og åhh så godt et firme, og med endnu flere nyheder i den danske presse.

Jeg brækker mig snart at der ingen etik er mere i erhvervslivet - hvor er moralen henne???

Hvad skal jeg gøre for at få mine 150.000 kr? Faktura er mellem 2 og 4 måneder gamle. Hvordan er proceduren og hvad kan yderste konsekvens være

Håber nogle der kan give gode bud på dette.

Jeg er lige i støddet til at gå hårdt på dem.

Tak.

Bendtsen

Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:38

Der findes ikassofirmaer, som tager dine fakturaer gratis og derefter opkræver pengene... 

Du får det fulde beløb fra inkassofirmaet, da de lægger et gebyr oveni den pris du selv har taget.

Det virker som oftest ret godt, især ved mindre fakturabeløb, men er nok svært når det er beløb i denne størrelsesorden.

Firmaet ligger i Odense, kan sørme ikke lige huske navnet, finder det gerne hvis du er interesseret..

/Mads

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:40

Hej

Smid dem til inkasso!!!
Inkasso forhindrer ofte et fortsat samarbejde, men det lader det til, at du allerede har droppet alt om!
Jeg går ud fra, at du allerede mundtligt og skriftligt har rykket dem, så der ikke kan være tale om en fejl i deres bogholderi som følge af personaleproblemer eller lignende.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Thisted
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:50

Hej Bentsen

Som alle andre siger: SMID DEM TIL INKASSO.

Det er den eneste mulighed der er lige nu.

Når jeg hos mine kunder har den form for sager får skyldneren en chance i form af rykkerbrev 1, hvori der bla. står at hvis betalingen ikke er sket indenfor 10 dage ryger den videre til inkasso.

Det er træls at moralen ved nogen i erhvervslivet er blevet sådan. Jeg har heldigvis ikke i mit firma været så uheldig endnu,.

Men held og lykke med inddrivelsen

Med venlig hilsen

Kontorservice Nord

Eva

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:07

Hej

Problemet er lidt at jeg stadig har for 500K varer stående på vores lager for dem, som er special fremstillet - dvs. jeg kan ikke sælge dette til nogle andre, så og lave manøvre der direkte ødelægger samarbejdet vil være som at skyde mig selv i foden.

Den eneste mulighed jeg har for at sælge disse varer er f.eks. hvis firmaet går konkurs eller lukker, så kan jeg på designerens vegne sælge varen.

Så andre gode ideer??

MVH

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:33

Giv dem et ring - eller aflæg dem et besøg og sig at det er et alvorligt problem....

Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:37

Hej Bendtsen.

Ring til dem og bed om/forlang et møde.

Tag evt. en advokat med til mødet. Du kan jo ikke miste noget du ikke har, så kør bare hårdt på.

Mvh.

ditbrugtmarked

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)