Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke en tråd - kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mulighed for at lukke en tråd?
Jeg tænker på de tilfælde, hvor en "trådstarter" efterspørger en bestemt ydelse, f.eks. en leverandør til et bestemt stykke arbejde.

Det sker tit, at selv om "trådstarter" skriver, at han/hun nu har fundet den leverandør, som det ønskes at samarbejde med, ja bliver det ved med at vrimle ind med mulige leverandører, der skriver at de har sendt en PM eller "ring venligst til mig"

Se f.eks. dette eksempel: http://www.amino.dk/forums/t/51619.aspx?PageIndex=1
Her har "trådstarter allerede på side 3 skrevet, at han har fundet sin leverandør. Alligevel er der efterfølgende kommet fem-ti indlæg, hvor amino'er forespørger på kontakt.
Problemet opstår særligt i de lange tråde, hvor mange typisk nøjes med at reagere på første indlæg og ikke læser alle mellemregningerne.

Hvis der var mulighed for at lukke en tråd med beskeden "Denne amino har fundet det forespurgte", der så automatisk blev placeret i toppen af tråden, så ville en del amino'er spare deres energi på at skrive til tråden.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:46

Spørgeren kan jo markere et svar som værende accepteret - Så burde det fremgå af tråden at den sådan set er færdig.

Men jeg synes nu også det er fint at man kan skrive i en gammel tråd, det kan jo ske at der 2 år senere kommer en bruger forbi tråden, som søger netop det samme som spørgeren, og dermed kan stille et spørgsmål i tråden og se om nogle af de gamle debattører i den vågner op til dåd med et godt råd.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:04

Bertil Sall:
Er der mulighed for at lukke en tråd?

Som udgangspunkt nej. Som Anders også siger, så kan der være mange gode grunde til, at nogle efterfølgende får behov for at skrive et indlæg.

Kan dog godt følge dig, og jeg har da også selv nogle enkelte gange låst en tråd hvor der tydeligt  ikke var mere at komme efter. Hvis det er noget som er til gene, så er det bedste nok at "anmelde" indlægget og skrive at man synes tråden skal låses. Så får vi moderatorer en mail og kan tage aktion på det :-)

Anders Christensen:
Spørgeren kan jo markere et svar som værende accepteret - Så burde det fremgå af tråden at den sådan set er færdig.

Det er kun hvis indlægget er oprettet som Spørgsmål at man kan acceptere et svar. Er det en debat, som de fleste opretter, så kan man ikke...
Ellers en god ide :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:31

Hej Anders og Nicolai

Tak for jeres svar :-)

Jeg er med på, at det er en god ide at en tråd "står åben" i de tilfælde, hvor tråden drejer sig om gode råd til løsning af problemer mv. I de tilfælde er det rigtig smart, at trådene er åbne, også lang tid efter at spørgeren sandsynligvis har fået løst sit problem, så andre amino'er får maksimal udbytte af en tråd.

Derfor efterspørger jeg også kun muligheden i de mange tilfælde, hvor folk efterspørger en konkret ydelse som f.eks. "Jeg står og skal oprette en webshop og vil gerne have et tilbud på arbejdet" eller den tråd, som jeg har linket til, hvor folkene bag et iværksættermagasin spørger efter tilbagemeldinger fra freelance journalister, der kunne tænke sig at udføre arbejdet. Her er tråden overhovedet ikke relevant om to år eller bare to uger efter, at tråden er oprettet. For spørgeren har fundet sin leverandør!!!

Til Nicolai: Anmelde indlæg lyder som en god metode - kunne det evt. sendes ud i hele forsamlingen. Aner ikke hvordan det skal gøres 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)