Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsigelse mod betaling ved mangelfuld service.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at have modtaget et så ringe servicearbejde at jeg ikke ønsker at betale for den. Det yderst  mangelfulde arbejde som udgør et produktionsled er af så ringe kvalietet at det har givet mig ekstra omkostninger i de vidrere led, efter som der skulle rettes op på fejlene førend produktionen kunne fortsætte.

Undervejs har jeg informeret leverandøren om fejlene og ekstraomkostningerne, da disse overstiger det leverandøren forlanger for det dårlige arbejde.

Nu har leverandøren sendt det videre til incasso via sin advokat.

Hovedstolen lyder på 9.100 kr

Hvordan skal jeg forholde mig!

Skal jeg gøre skriftelig indsigelse til advokaten på egen hånd eller gå til egen advokat og køre sagen gennem ham. Jeg ønsker naturligvis at holde udgifterne nede, særligt da hovedstolen er et lille beløb.

Håber nogen kan hjælpe!

VH

Eilama 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

For at svare på det sidste spørgsmål først, så synes jeg jo, at du skal gå til mig :-)

Det kan hurtigt koste mere end kr. 9.100 at slås om det beløb, så en vigtig overvejelse er, om du vil og kan betale beløbet for at få sagen ud af verden.

Vælger du den udvej, bør du sikre dig mod, at din betalingsvilje udløser nye krav. Det kan du gøre ved at indgå en kortfattet aftale, hvor der kort og godt står, at du betaler beløbet, og at parterne erklærer, at efter din betaling har ingen af dem krav mod den anden.

Udover beløbets størrelse bør du også kigge på, hvor god din sag er.

Dine handlemuligheder er:

1) du kan afvente at modparten indbringer sagen for byretten og tage den derfra med svarskrift o.s.v.

Dette er det nemmeste, og hvis nu modparten slet ikke fortsætter sagen, så stopper den der.

2) du kan selv tage initiativet til at få sagen indbragt for byretten ved at anlægge en retssag til anerkendelse af, at kravet ikke består..

Det er usædvanligt. Men muligheden er der til fri afbenyttelse, hvis der foreligger helt specielle omstændigheder, som gør anerkendelsessøgsmålet til en attraktiv mulighed.

Det kunnne fx være et telefonselskab med alt andet en betryggende forretningsgange, der får sin inkassoforbindelse til at sende ubeføjede krævebreve til højre og til venstre hver anden dag., Så kan der være fornuft i at kvittere med et anerkendelsessøgsmål i håb om, at strømmen af useriøse henvendelser ophører, idet mindste for en kort bemærkning.

3) du kan eventuelt anlægge en lille anerkendelsessag, hvor du piller nogle enkelte punkter i modpartens krav ud og beder om dom for, at disse punkter ikke skyldes.

Det kunne fx være et anerkendelsessøgsmål mod et uberettiget rykkergebyr eller inkassosalær.

Juridisk set opnår du kun at barbere kr. 100 af gælden, hvis du anlægger et anerkendelsessøgsmål mod et rykkergebyr på dette beløb, men der også noget psykologi med i spillet. Ved at vælge denne strategi gør du det enkelt for dig selv, samtidigt med at du mudrer sagen til for modparten, som måske herefter mister gejsten.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

www.juridisk.biz

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)