Hej aminoer
Jeg står overfor at skulle etablere en webshop på min arbejdsplads og i den forbindelse er der en pokkers masse spørgsmål der trænger sig på. Jeg er novice i emnet og forsøger derfor at indhente flest mulige informationer. Vi har en reservedelsdatabase bestående af ca. 15.000 varenumre med priser og beskrivelser, samt lagerbeholdinng og enkelte andre informationer fra økonomisystemet - det er tanken at hele reservedelsdatabasen skal på nettet og gøres søgbar for andre der søger reservedele. Hvad gør jeg og hvordan gribes sagen an? Det er en nyetablering af hjemmeside og der er frit slag på alle hylder til at vælge systemer. Jeg har snust rundt og fundet f.eks. Joomla men kan ikke finde ud af om Joomla "kun" er CMS eller Joomla er en "skal" for en masse informationer, bla, en reservedelsdatabase med opslag og bestilling af varer. Jeg har også behov for en måde at kunder kan oprette sig med oplysninger og få bevilget en konto. Der skal være købshistorik og kontoudtog - egentlig alle de informationer man i dag kan forvente når man har en konto i en webbutik. Af påtænkt funktionalitet er en grundhjemmeside med alle de traditionelle oplysninger, bla. salgs- og leveringsbetingelser, kontaktoplysninger, firmainformation osv - egentlig statiske oplysninger. Derudover en en lækker menustruktur, søgefunktioner, siteindex, nyhedsagent, og en helt masse andet som vi endnu ikke er kommet i tanke om Til reservedelsdatabasen der ligger på en Navision Dynamics Nav har jeg muligheden for at trække oplysninger via ODBC. Jeg har p.t. ikke skriverettigheder til Navision. Hvad hulen gør jeg? hvilet system kan løse problemet eller skal der prorgammeres noget fra bunden af? Hvilke folk skal jeg søge? - da projektet er højt-prioriteret regner vi med at ansætte - men hvad hedder de folk jeg skal bruge. og hvilke kompetencer skal de besidde?
Bedste hilsner Thomas
|
Hej vi kan importer hele jeres produkt database, hvis du kan trække den ud i excel. Du kan endvidere lave forskellige priser til forskellige kundegrupper og meget mere. Vi klarer import af varerne gratis for dig så du kommer ordentlig igang. Systemet gør det let at importer / opdatere varer i fremtiden.
Læs mere her www.besthosting.dk/webshop.htm