Er så heldig jeg nok har fundet nyt job - men ligger 92 km væk - så skal finde ud af hvor meget jeg vil regne med at kunne få ekstra i fradragpr. måned.
Bemærk forøvrigt at der er en væsentlig forskel på kørselsfradrag og kørselsgodtgørelse.
Kørselsfradag er noget man som lønmodtager får, for at transportere sig mellem hjem og arbejde.
Kørselsgodtgørelse er en skattefri godtgørelse ens arbejdsgiver udbetaler til en medarbejder, der bruger sin egen bil i arbejdsgiverens interesse (f.eks. kører til et kundemøde i egen bil)
Han kan faktisk få kørselsgodtgørelse for de første 60 dage men spørgsmålet er om arbejdsgiveren vil køre et større administrationsapparat i stillingen for det. Da arbejdsgiveren ikke vil have nogen udgift ved det er det således noget der involverer en - permanent 12 måneders - lønnedgang. Så det er nok alm. befordringsfradrag vi er ude.
ja, det er normalt vi skal snakke om her.. da jeg skal på et skoleforløb fra midt august og så i lære efterfølgende.. så det er kun fra "nu" og til august