Jeg overvejer at finde et firma som vil overtage mine fakturaer hermed mener jeg at jeg får 80% med det samme og 20% når kunden betaler, er der nogen herinde der har erfaringer med det, og hvor ligger det henne prismæssigt.
Jeg sammenlignede de omkostninger (factoring-selskabet fortjeneste) med mine administrative omkostninger til bogføring mv... og desuden renteudgifterne til en kassekredit som var brugt op...
Det blev ret dyrt. JEg er ikke regnskabsmand, men kan s... godt finde ud af at det blev noget dyrere for mit vedkommende.
Endvidere skal du være opmærksom på hvor lang tid du binder til en kontrakt og hvor lang opsigelses tid er der...
Mange af de firmaer der tilbyder factorering/fakturabelåning har en del informationer på deres hjemmesider, ligesom de ofte har en "beregner" til at vurdere rentabiliten af fakturabelåning.
Hej tak for svarene, det er ikke så meget pga. faktura belåningen jeg er interesseret i det, det er mere kreditforsikringen jeg kan se det gode i, da jeg har haft et par ret store ordrer hvor jeg kun har fået pengene hjem med hiv og sving.