Jeg har lige et pa spørgsmål til oprettelse af flere forretningern.
Den 1. forretning som er en golf butik, startede jeg naturligvis med cvr nummer og navn - enkeltmandsvirksomhed Mit 2. projekt startede 2. februar hvor jeg startede som selvstændig salgskonsulent af rengøringsmaskiner, muligvis kommer der flere produkter til hen af vejen - Dette er ikke oprettet endnu hverken med cvr eller navn - enkeltmandsvirksomhed Mit 3. projekt starter jeg hen af vejen, hvor jeg vil starte et rengøringsfirma Har dog fået at vide at man kun kan have et cvr nummer, så spørgsmålet er så hvordan jeg gør?? Skal jeg oprette et overordenet firma med cvr nummer, og derefter alle 3 forretninger under det med hver sit nanvn, men samme cvr nummer?? Eller hvad gør jeg? jeg skal vel beholde det cvr nummer som jeg har på golf butikken? |
Korrekt at du kun vil få et cvr-nummer. Men du kan til hver enkel "aktivitet" få et SE-nummer. Det er et administrativt nummer som SKAT bruger i forbindelse med en regnskabsmæssig opdeling af en virksomheds regnskaber.
Eksempepvis et SE-nr. for Golfshoppen - et andet for din salg af rengøringsmaskiner og et trejde for dit rengøringsfirma etc...
Henrik