Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i gang........

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har vaeret udstationeret i et par aar i Mellemosten som konsulent og er lige kommet tilbage til DK. Jeg har faaet tilbud om at arbejde for et storre firma, men de ser gerne jeg starter min egen konsulentvirksomhed op og bliver ansat direkte hos dem til arbejde i udlandet og hovedsagelig projektbaseret.

Hvilken form for firma vil vaere det perfekte for mig at starte op som enmandsvirksomhed, og hvad skal jeg tage hensyn til .....?

Hvordan kommer jeg i gang......hurtigt og uden de store problemer?

Gode raad onskes gerne hurtigt.........takker paa forhaand for hurtig assistance.

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Hej!

Du skal først og fremmest søge om CVR.nr., momsregistrering mv.

Samarbejdsaftalen skal på plads med din ordregiver.

For at undgå problemer med SKAT, skal du helst have flere ordregivere.

Hvis du ikke har de store risici, vil enkeltfirma være en god start.

Bogføring mv. skal du også tage stilling til.

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:50

Hej Martin,

For mig at se er der to selskabsformer, der er relevante for dig.

1) Personligt ejet

2) Anpartsselskab

Der er flere krav til regnskabet, når du starter et ApS og så skal du jo indskyde 125.000 kr. i egen kapital. En af de helt store fordele ved et ApS er at virksomheden bliver en selvstændig juridisk enhed, og du hæfter derfor ikke personligt (som udgangspunkt). Hvis du ikke vil bruge 125.000 kan du sagtens oprette en personligt ejet virksomhed.

Du kan få en masse gode råd her:
http://www.startvaekst.dk/

Her kan du starte din virksomhed:
http://www.webreg-portal.dk/home.asp

Hvis du vælger at oprette et ApS er det en god ide, at få en revisor eller en advokat til at gøre det for dig. De tilbyder ofte en samlet "pakke".. Hvis du vil oprette en personligt ejet virksomhed, kan du bare gøre det selv på webreg.

vh Tobias

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

Jeg ville nok starte op i personligt regi, opspare kapital via virksomhedsordningen, og herefter omdanne

skattefrit til ApS, når kapitalen er til stede i det personlige firma.

Måske endda oprette et holdingselskab op over driftsselskabet.

Denne løsning vil ikke kræve 125 k her og nu!

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 16:48

Tak for dine svar. De hjaelper mig paa vej.

Ved du, om jeg kan momsregistreres og faa CVR nummer gennem den foreslaaet portal 'webreg-portal.dk' ?

Jeg tror, du har ret i, at jeg skal starte op i personligt regi, men kraever det ikke noget indskud overhovedet ? Har tidligere hort, at det skulle vaere en god ide at have et Holdingsselskab op over driftselskabet. Vil det sige der skal to CVR numre til ogsaa ?

I denne situation vil jeg kun have een ordregiver til at starte med, og denne opstart skal ses som alternativ til at have arbejdet i en periode som konsulent udsendt paa nu overstaaet kontrakt fra et konsulentfirma. Det er indenfor oliebranchen jeg skal have projektbaserede opgaver for en af mine tidligere leverandorer saa det vil blive med arbejde baade i udlandet og evt. fra DK, men hovedsagelig er det for at rejse ud og arbejde.

Mht bogforing ......... er det ikke brugt at laegge helt ud til ens revisor i givet fald ?

Undskyld mine maaske blaaojede sporgsmaal, men har aldrig vaeret involveret i dette tidligere, saa jeg vaerdsaetter dine svar og takker paa forhaand.

Martin  

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 16:54

Hej Tobias,

Tak for dine relevante og interessante svar.

Det virker som om det personligt ejet selskab vil vaere det relevante for mig, saa det vil jeg helt sikkert kigge naermere paa. Vil jeg saa online kunne faa baade CVR nr. og blive momsregistreret ??

Kender du noget til bogforing?? Vil det ikke kunne klares totalt via en revisor evt.?

Paa forhaand tak for dine svar.......

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55

Hej igen!

Du kan blive CVR/Momsregistreret via formularen(skal indsendes til EogS) på webreg. eller på virk.dk.(online) såfremt du har digitalsignatur.

Nej...det kræver ikke indskud.....du får jo forhåbentligt honorarbetaling.....som ryger ind i firmaet.

Ja...når du laver en holding/drift-konstruktion, får du 2 CVR. numre

Jo...du kan sagtens outsource bogføring/regnskab mv.

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:13

Hej Peter,

Lige et bi-spørgsmål. Kan det ikke være lidt "vanskeligt" at starte op med en personligt ejet virksomhed for dernæst at opstarte et ApS?

Er det let nok rent regnskabsmæssigt?

vh Tobias

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Ja..du starter op i personlig regi, opsparer kapital i virksomhedsordningen, og omdanner herefter skattefrit til ApS!

Omdannelsen sker i første halvår af et kalenderår tilbagevirkende til 1. januar.

Det kræver så en vurderingsberetning og en åbningsbalance for at kunne lave ApS´et.

Dette skal du bruge en revisor til, når du er klar til omdannelse.

Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 17:18

Ved du om der er forskel paa et personlingt og et aps hvis jeg skal udstationeres ....... taenker paa skattefritagelse, som jeg tidligere har vaeret, mens jeg har arbejdet som konsulent?

Og kan jeg lave et aps i givet fald uden at skulle skyde de 125.000 ind med det samme?

Martin

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)