Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har Google fejlindekseret ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er lidt bekymret for en ny side jeg har lavet - bubbleshooter.biz .

Googlebot har været forbi flere gange og jeg har også kunne finde mig selv i resultaterne - på side 6 på søgningen "Bubble Shooter".

Jeg lave en "site:bubbleshooter.biz"-søgning og bemærkede at google både viste et resultat for "bubbleshooter.biz" og "www.bubbleshooter.biz" - kan der være lavet en fejl der. Har Google straffet mig fordi de tror at jeg har "duplicated content" på. Eller er det normalt at man først bliver indekseret og at de så sletter én i en periode, for senere at proppe én ind et sted i resultaterne.

Håber I kan hjælpe mig med et svar - og hvad jeg kan gøre ved problemet.

Mvh
Tobias

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - det er helt normalt, at antallet af indekserede sider svinger dramatisk, til alle servicecentre er nogenlunde ens opdaterede.

Du bør 301 redirecte enten www.bubbleshooter.biz til bubbleshooter.biz  eller vice versa. Så får du mest ud af de indgående links, du får. Altså: Enten med eller uden "www".

Prøv at se, hvad der sker i din adresselinje i browseren, hvis du går til denne adresse: http://concept-i.dk - den 301 redirecter til www.concept-i.dk

Held og lykke.

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas!

Jeg har nu lavet en 301 redirect - så nu venter jeg bare i spænding.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh
Tobias Bay

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Jep - det er helt normalt, at antallet af indekserede sider svinger dramatisk, til alle servicecentre er nogenlunde ens opdaterede.

Er det også normalt at alle siderne bliver indekseret, og at man så pludselig forsvinder fuldstændig? Jeg kan ikke engang finde mig selv på søgningen "www.bubbleshooter.biz", før lå jeg på side 6 på søgningen "Bubble Shooter.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige nævnes at siden er helt ny - det er 6 dage siden at Googlebot første gang var forbi. Og det er netop sådan en søgning som Jesper har lavet der bekymrer mig. Jeg kunne for 2 dage siden sagtens lave sådan en søgning og ligge nummer 1.

Mit spørgsmål er om alarmklokkerne skal ringe eller om det udbedre sig med tiden - Google skal bare lige finde ud af at jeg ikke har duplicate content på siden. Eller hvad?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tilmelder dit website til Google Webmaster Tools kan du vælge om du foretrækker med eller uden WWW. Derved kan du vælge, hvad der præcist skal vises i SERPs.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

Hvis du tilmelder dit website til Google Webmaster Tools kan du vælge om du foretrækker med eller uden WWW. Derved kan du vælge, hvad der præcist skal vises i SERPs.

Korrekt - men det hjælper ikke på den "diffusering" af indgående links, der er tilfældet som følge af, at folk linker vilkårligt med og uden "www". Den redder 301'en til gengæld næsten helt.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej thomas

Jeg har flere domaine navne jeg gerne vil have til at pege på www.eventyrhaver.dk skal det så være en dns eller url pegning der skal laves ?

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den bedste måde at gøre det på er klart en URL forward - men du skal sikre dig, at den laves korrekt. Og på jævnt dansk betyder det:

Forestil dig, at din webserver blot sættes op til at svare på alle de adresser, du måtte have. Så får du duplicate content, og det har du kke lyst til at bøvle med!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)