Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RKI?????

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Stege
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogle som kan sige mig om der er lovligt.

Jeg tilbyder et firma at afdrage min gæld, her er svaret.

 

For undgåelse af, at Deres selskab registreres i RKI skal udeståendet afvikles over maksimum 3 rater, første gang den 1. marts 2009. Dette svarer til en månedlig ydelse på kr xxxxxx
 
Er dette ikke muligt, skal udeståendet afvikles over maksimum 12 rater for at undgå sagens videreførsel gennem fogedretten. Dette svarer til en månedlig ydelse på kr.xxxxxxtil betaling første gang den 1. marts 2009. Denne løsning medfører registrering i RKI.
 
Jeg beder venligst om Deres tilbagemelding på ovennævnte, med henblik på fremsendelse af frivilligt forlig, således at afvikling kan blive påbegyndt
Kan dette være lovligt ????
Kenneth

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvad loven siger om dette, men da det åbenbart er dig, der ikke har overholdt din betalingsfrist, bør du vel bare være glad for, at de overhovedet er til at tale med. Det er jo trods alt dig, som tilsyneladende ikke har overholdt jeres aftale...?

Beklager, men jeg har meget lidt til overs for dårlige betalere....

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Det må de godt, i og med du underskriver et forlig og indgår en betalingsaftale har de fundament for en RKI registrering, og det vil være en synlig registrering.

Så jeg vil tage imod deres tilbud på de 3 måneder.

DBH Martin

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener nu, at går det virkeligt skævt i firmaet og det ender i en betalingsstandsning på længere sigt, skal du være meget varsom med at lave aftaler overhovedet før du har rådgivet dig med en advokat.

Men er det kun et lille midlertidig likviditetsproblem burde der ikke være noget i vejen for en 3 måneders aftale.

mvh

 

Fra Stege
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at det er noget l...... Jeg har ikke skrevet under på et forlig..

Jeg konaktede selv firmaet da jeg ikke kunde betale, grundet jeg selv har mange ubetalte regninger ude.

Fra Stege
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Når men det var det lovmæssige, jeg var intereseret i.

 

Jeg har heller ikke meget tilovers for dårlig betalere, der er jo derfor at jeg selv er i denne situation.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Den helt normale praksis er, at du underskriver et frivilligt forlig hvorved du erkender at du skylder pengene. Derudover indgår i samtidigt en afdragsordnign. 

Aftalen er således at du afdrager gælden men hvis du misligeholder afdragsordningen kan de umiddelbart registrere dig i RKI. Du kan godt forhandle dig til bedre vilkår ud fra ovenstående. Du bår ikke skrive under på et frivilligt forlig + afdragsordning hvis de på forhånd har "lovet" at registrere dig i RKI. Det frivillige forlig er et meget stærkt kort for kreditor når du først har underskrevet det.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kan havne i noget man ikke er herre over, og derfor bør du kontakte en advokat før du gør noget der kan skade dig selv på økonomien..

Det er også det rareste ikke at have gæld overhovedet og betale enher sit, men nogen gange kan man havne i en domino effekt man ikke kan styre udenom, hvis man ikke li´som har penge ekstra i baglommen.

mvh

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Det frivillige forlig er et meget stærkt kort for kreditor når du først har underskrevet det.

Det er her det kan være skadeligt for din økonomi og har du flere kreditorer der ånder dig i nakken, kan det blive rigtig fælt, hvis du overhovedet laver  skriftlige aftaler og alligevel ikke kan overholde den eller disse..

Skylder du mange penge til mange kreditorer og er du bagud med flere af dem, kan du måske bedre redde dig ud af denne situation ved en rekonstruktion af firmaet, men så gælder det om at kontakte en advokat hurtigst muligt..

mvh

 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet ulovligt i det, din kreditor gør - uanset om du underskriver et forlig eller ej. De er mest interesseret i et frivilligt forlig, da de så ikke skal gå via en retssag for at gå i fogedretten (hvis du ikke betaler) - at du ikke har underskrevet noget men sikkert har en faktura som grundlag gør sagen tungere for dem i første omgang. I din situation er det nok hip som hap om du underskriver, med mindre du har planer om ikke at betale - så kan du trække sagen lidt ud (men det trækker ikke en evt. RKI-registrering ud).

De giver dig 2 muligheder - betal hurtigt og du undgår RKI eller betal "langsomt" og du vil komme i RKI - og du slettes, når du har betalt din gæld. Det er jo for at undgå, at du går ud og gældsætter dig andre steder til skade for dem (det er jo vanskeligt at få kredit andre steder når du er i RKI).

Du har ikke efterspurgt råd eller lignende, men du får alligevel et: Opgør din likviditetssituation (hvad har du af udeståender og hvordan er forfald) og se lidt kritisk på dine tilgodehavender. Det kan være, at du også skal køre lidt hårdere på dine debitorer. Det kan måske være løsningen at se på noget  fakturabelåning. Det er altid en god ide at tale med kreditorerne inden det er for sent. Forsøg at trække de kreditorer, der er lempeligere og ikke går så hårdt til værks. Når du har overblik over hvordan likviditeten ser ud, så kan du også bedre se på, hvordan du kommer ud af det med skindet på næsen.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)