Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dumme Post Danmark Internationalt postcenter!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er simpelthen nødt til at lukke luften ud. Så er den simpelthen gal igen.

Baggrund for mit opstød

Da jeg åbnede min online shop bestilte jeg varer fra en leverandør i USA. 4 dage senere(pakken er sendt med express) får jeg et brev fra post dk. om at min pakke er henlagt fordi der mangler faktura. Jeg skriver så til min amerikanske kontaktperson, og han kan fortælle mig, at han præcis ved hvor fakturaen ligger i pakken. Jeg finder en kopi af faktura og sender til post danmark, og ringer derefter og tjekker alt er i orden. 3 dage efter ringer jeg igen, da jeg intet har hørt og de kan så fortælle mig, at de ikke tjekker den email som jeg skulle sende faktura til. Damen i telefonen tjekker så, finder min email og lover at pakken bliver fortoldet idag. Fint nok tænker jeg så. Så går der yderligere 3 dage og jeg hører intet - ringer til dem igen og spørger hvor min express pakke bliver af. Ahhh men den er sørme ikke fortoldet, og de ved ikke hvor faktura er, så gentager jeg så at faktura er sendt pr. email. 3 dage efter modtager jeg så pakken og kan se den ikke har været åbnet af dem. Jeg åbner så pakken og kigger ned - vupti der er faktura, som den amerikanske kontaktperson har sagt og som jeg fortalte dem.

 

Nu.

Jeg skal på messe på Onsdag og har været i rigtig god tid om at bestille varer idet jeg altid sender med express. Igår ringer vi til postdanmark for at sikre os, at de ved at faktura ligger i pakken og damen i røret fortæller mig, at tolderne aldrig åbner pakkerne, og at det må de ikke for vi har en erhvervsafregningsaftale med skat. Undskyld mig - men det har jeg aldrig hørt om før. Tolderne må åbne præcis de pakker de vil åbne, lovmæssigt af hvad jeg ved. Vi fortæller dem så, at vi ønsker at de åbner pakken, således at de kan få fakturaen og damen snakker så med tolderne og de lover os at når de fisker pakken med det pakkenr. ind vil de åbne pakken.

Nu er det så at jeg kan se at de endnu engang har lagt pakken på deres lager fordi de mener at der mangler faktura oplysninger. GUD! de har så ikke åbnet pakken. SÅ nu håber jeg at vi kan forklare dem imorgen hvor vigtige de varer er og at vi skal have dem senest tirsdag.

Hvor mange har været ude for lignende?

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Meget frustrende, det kan jeg godt forstå. Jeg tror dog ikke at du seriøst mener at der skal sidde nogen og tjekke mail for hver pakke der ankommer ;-)

Men hvorfor i alverden er der ikke faktura i en særlig plastlomme uden på pakken, der findes jo nogen som er beregnet til netop det.

Held og lykke, og jeg håber at du når at få pakken.

/Michael

 

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe hvad kan man sige andet end typisk. Det er lidt kedeligt at Post Danmark stort set er de eneste der leverer sådanne ting. Der skulle være mere konkurrence på markedet så de kunne mærke at man bliver nødt til at behandle sine kunder ordentligt.

Men jeg ville også klart anbefale at sætte din faktura i en plastlomme uden på pakken. Sådan plejer mine pakker nemlig også at se ud så det kunne være du skulle anbefale det til din leverandør fra USA.

Held og lykke med på tirsdagBig Smile

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mange små leverandører, der sender varer med postvæsenet fra USA eller Australien. Jeg oplever meget ofte, at pakkerne har været åbent, og fakturaen er fundet i pakken, så det passer ikke, at de ikke åbner pakker. Jeg har flere gange oplevet, at de ikke finder ud af, at pakken er til et firma, så jeg er begyndt at bede leverandørerne om at skrive mit CVR-nummer tydeligt på adressesedlen og det hjælper. Men jeg har endnu ikke oplevet, at min pakke er blevet lagt tilside fordi der mangler en faktura - så fortolder de på baggrund af den deklaration, afsenderen har sat på pakken.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Alternativt kunne man sende pakkerne via kurer (UPS, DHL, TNT mfl) så slipper man helt uden om det internationale postcenter.
Men ellers er det altid en god ide, at få leverandøren til at skrive CVR nr. på adresse-labelen, og lægge en kopi af fakturaen i plastlommen.

Vh. Jan

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er du registreret for Import ? - For blev lidt tvivl efter at have læst indlægget - omkring det med erhvervsafregningen.

Nå men det jeg vil sige var, jeg importerer varer fra USA på daglig basis, og får alle varer send med FedEx, leveringen sker indenfor få dage efter afsendelse. Told behandling klarer de for det meste direkt med SKAT. Vi er helt nede på at varer er fremme på 3-4 dage, og der er de fortoldet og det hele er i orden, og fakturaen kommer dumpende 1 uges tid efter for tolden.

Rigtig fint - men er lidt dyrer end US Postal

Bare for future reference :)

Good luck imorgen :)

DBH Martin

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)