Jeg er simpelthen nødt til at lukke luften ud. Så er den simpelthen gal igen. Baggrund for mit opstød Da jeg åbnede min online shop bestilte jeg varer fra en leverandør i USA. 4 dage senere(pakken er sendt med express) får jeg et brev fra post dk. om at min pakke er henlagt fordi der mangler faktura. Jeg skriver så til min amerikanske kontaktperson, og han kan fortælle mig, at han præcis ved hvor fakturaen ligger i pakken. Jeg finder en kopi af faktura og sender til post danmark, og ringer derefter og tjekker alt er i orden. 3 dage efter ringer jeg igen, da jeg intet har hørt og de kan så fortælle mig, at de ikke tjekker den email som jeg skulle sende faktura til. Damen i telefonen tjekker så, finder min email og lover at pakken bliver fortoldet idag. Fint nok tænker jeg så. Så går der yderligere 3 dage og jeg hører intet - ringer til dem igen og spørger hvor min express pakke bliver af. Ahhh men den er sørme ikke fortoldet, og de ved ikke hvor faktura er, så gentager jeg så at faktura er sendt pr. email. 3 dage efter modtager jeg så pakken og kan se den ikke har været åbnet af dem. Jeg åbner så pakken og kigger ned - vupti der er faktura, som den amerikanske kontaktperson har sagt og som jeg fortalte dem.
Nu. Jeg skal på messe på Onsdag og har været i rigtig god tid om at bestille varer idet jeg altid sender med express. Igår ringer vi til postdanmark for at sikre os, at de ved at faktura ligger i pakken og damen i røret fortæller mig, at tolderne aldrig åbner pakkerne, og at det må de ikke for vi har en erhvervsafregningsaftale med skat. Undskyld mig - men det har jeg aldrig hørt om før. Tolderne må åbne præcis de pakker de vil åbne, lovmæssigt af hvad jeg ved. Vi fortæller dem så, at vi ønsker at de åbner pakken, således at de kan få fakturaen og damen snakker så med tolderne og de lover os at når de fisker pakken med det pakkenr. ind vil de åbne pakken. Nu er det så at jeg kan se at de endnu engang har lagt pakken på deres lager fordi de mener at der mangler faktura oplysninger. GUD! de har så ikke åbnet pakken. SÅ nu håber jeg at vi kan forklare dem imorgen hvor vigtige de varer er og at vi skal have dem senest tirsdag. Hvor mange har været ude for lignende?
|
Hej
Meget frustrende, det kan jeg godt forstå. Jeg tror dog ikke at du seriøst mener at der skal sidde nogen og tjekke mail for hver pakke der ankommer ;-)
Men hvorfor i alverden er der ikke faktura i en særlig plastlomme uden på pakken, der findes jo nogen som er beregnet til netop det.
Held og lykke, og jeg håber at du når at få pakken.
/Michael