Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen der har styr på Honorar regler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

? hvor meget må man per år fakturere som honorar

Og hvilke restriktioner er der egentlig. 

Arbejder som freelance efter en tids ledighed hvor jeg også har a-kasse. Og det er jo det der gør det kompliceret! Tør ikke rigtigt at springe ud som selvstændig endnu da jeg først vil mærke at opgaverne er der. Men det er planen på længere sigt - bestemt.

Jeg arbejder med konceptudvikling og hjælper virksomheder med selvstændige opgaver omkring at udvikle og forfatte nye koncepter - står nu med en længere freelanceopgave som jeg forventer at vil give mig omkring 100' og er i tvivl hvis jeg stadig må tage det som honorar. Så jeg tror ikke at det er problem med at få det betragtete som honorar men altså hvor meget.

Jeg har relativt få omkostninger og sælger grundlæggende min viden og erfaring. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14

cleverClown:
? hvor meget må man per år fakturere som honorar

Der ikke nogle grænser for hvor meget du må fakturere som honorar årligt.

Henrik

Tilmeldt 26. Feb 09
Skrevet kl. 15:33

nå - ok.

Men der florerer rygter om en grænse på 50.000 årligt. og man desuden skal betale moms og alt muligt hvis man er over. Men det passer så slet ikke?

Har du nogen idé om hvornår man riskserer at Onkel Skat beslutter at man er blevet selvstændig.   

/ lasse

Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:48
Tilmeldt 26. Feb 09
Skrevet kl. 16:09

stort tack for respons.

er der andre der er i lignende situationer? Der tøver lidt med at klippe a-kassen helt af og springe over til selvstændig. For det er jo hvad man bliver nødt til.(Tryghed er noget man begynder at tænke på med familie. A-kasse er jo ikke meget men den er der, og den er stabil - og det er jo fedt hvis man har en lille familie. A-kasse som selvstændig fungerer jo ikke i praksis hvis man kigger på reglerne). 

Er der flere bud : ) ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)