Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interesse selskab eller Aps ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh V
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med overtage en sandwichbar, som har eksisteret i ca. 3 år. Jeg er i tvivl omkring, hvilken slags firma jeg skal starte og om jeg skal bruge en revisor.

Der er to deltidsansatte, men kommer nok til at være lidt flere når jeg overtager. Butikken omsætter for ca. 2 mil på et år, budget for 2009 på ca 2,5 mil. Den nuværende ejer har oprettet et aps. Jeg forstiller mig, at det ville være bedste at starte et aps, er det rigtigt ???

Jeg har ikke besluttet mig endnu, om jeg skal have et revisor firma til at styre det besværlige arbejde. Har en god ven, som gerne vil hjælpe med at styre det. Dog har jeg mine bange anelser omkring dette. Er det bedst at få en revisor til at styre det ??? 

Håber i kan hjælpe VH Brosowitzh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:53

Uanset hvad bør du have en revisor eller en advokat ved sin side inden du sætter blækket på papiret. Det er altid en god ide men lige præcist her tilsiger din overskrift også at du måske ikke helt er på hjemmebane. Et interessentskab som (jeg formoder du mener) er en personligt drevet virksomhed med flere personlige ejere. Det du tænker på er formentlig om du bør drive den som personlig virksomhed eller i selskabsform

Jeg ville nok vælge selskabsformen da vi formentlig taler om en pæn investering. Men jeg ville ikke nødvendigvis købe nuværende ejers selskab, og hvis jeg gjorde ville jeg ikke give det samme for anparterne som for aktiverne ved aktiv handel. Dels på grund af den udskudte skat der formentlig er i selskabet. Dels kan der være "lig i lasten". Det er her advokaten kommer på banen og er et absolut must.  

Revisors rolle handler ikke bare om at styre det administrative arbejde. Det er det mindste. Det er jo fint nok at en ejer kan lave et budget for 2009 men holder det, og holder det uden den tidligere ejer ?.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Kbh V
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:02

Tak for dit svar!

Ja ikke min hjemmebane Stick out tongue

Ja de holder. Jeg har snakket med en bekendt advokat, som gerne lige vil tjekke papirene igennem inden jeg sætter min underskrift. Efter dit råd vil jeg tage kontakt til en revisor. Det koster, men sparer mig for en helveds masse hovedpine.

Tak

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:27

Jeg har så en anden indgangsvinkel til det at bruge en revisor end at det koster. Jeg færdes jo blandt dem daglig. Jeg ved og tror på at rigtig mange tjener eller har tjent rigtig mange penge, også flere end de har givet, på at have en god revisor eller en god rådgiver ved sin side. Personligt ville jeg da også have en kæmpefordel ved være provisionslønnet af den value mine kunder får fremfor en timebaseret betaling. jeg sidder selv rigtig tit med en  tom fornemmelse når man debiterer en kunde eller en revisor 20.000 kr. for en rådgivningsopgave hvor denne har sparet eller undgået en skattebetaling på flere hundrede tusinde kroner eller millioner for den sags skyld. 

Samtidig og endnu mere udbredt er det at man oplever folk der er kommet til at betale ved kasse 1, enten i form af en ikke forudset skattesag, eller dårlig rådgivning.

Men i din situation der er det primært prisfastsættelsen og budgettet det handler om. Det vil jeg godt medgive.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)