Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af rengøringsfima.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg overvejer at starte mit eget rengøringsfirma (enmandsvirksomhed), men jeg er meget i tvivl om hvad min timepris skal være. Jeg ved ikke hvad den normale timepris er.

Er der nogen der kan give nogle råd ang. dette?

Mvh. Maria.

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:27

Der findes ikke noget rigtigt svar på dit spørgsmål andet end at det er en branche hvor 25 kroner sort i timen for rengøring på kontorer og restauranter ikke er uvirkeligt til 350 kroner i timen for rengøring af specielle miljøer hvor der kræves certificering d.v.s. laboratorier etc.

Så løsningen er nok at spørge kunden hvad han vil betale og så sige ja eller nej til det.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 11:11

Det er jo ikke altid et spørgsmål hvad kunden vil betale, da det er et meget presset marked vil kunden jo ikke betale noget særligt...

Prøv istedet at regne en minimum pris ud, ud fra dine udgifter.

Alternativt kan du ringe til dine kommende konkurrenter og udgive dig for at være potentiel kunde og forhøre dig på deres priser.

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:30

Det dur jo ikke at regne en pris ud baseret på udgifterne fordi der er så mange ubekendte. Det drejer sig jo egentlig om at tilpasse sig markedet og spørge kunden om hvad de betaler i dag og hvad de får udført til den pris. Så jeg vil fastholde at i stedet for at sige 260 kroner i timen plus moms og få et nej tak. Så spørg ind til opgaven og fortæl dem hvad du kan udføre af arbejde. Timeprisen er jo ikke afgørende for kvaliten som kan gradbøjes. Det er mængde af tid der indsættes og det budget virksomheden har der afgører om der bliver et samarbejde.

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:42

Hej Maria

Hvis du starter op, må du meget gerne smide mig en mail (hundahl@upfront.nu) med nogle priser... Vi har overvejet at hyre et rengørings firma tidligere Smile

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:02

Hej.

Tak for din besvarelse.

Jeg overvejer at sige en pris der hedder 170 i timen inkl. moms, da det er en enkeltmandsvirksomhed og jeg derfor ikke har de store udgifter. Jeg vil henvende mig til private, så jeg tænker at prisen ikke skal være for høj.

Mener du at denne pris er realistisk?

Mvh. Maria.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:58

Alt efter dine udgifter så lyder det meget billig, du har jo trods  alt nogle udgifter der skal dækkes.

Ved ikke om du har en bil i forvejen, men et tænkt eksempel...

Bil + brændstof = 2500

Erhvervs Ansvarsforsikring = 100

Autoforsikring = 800

Rengøringsmidler = 200

Løn = 25000

Afdraglån = 1000

=29600

Der skal immervæk nogle timer til før de penge er hjemme!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)