Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvbygger-server - hjælp til at sammensætte

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

eaglebot2009:

Jeg har besluttet mig til et Intel Server board 5000,

...

Så langt, så godt, men desværre er jeg blevet lidt forvirret mht.hvad jeg skal vælge

af rack-chassier og PSU'er - kan jeg nøjes med 1U ? Hvor kan man købe et, der passer til ovennævnte MB ?

Og hvad med PSU ? Hvordan finder man ud af, hvilken, der er den rigtige - og ikke til "en halv million" ?

Gode råd modtages med glæde, og evt. brugt udstyr e.l. købes gerne

På: http://www.intel.com/Products/Server/Motherboards/S5000PSL/S5000PSL-overview.htm kan du se lidt om hvilke Intel kabinetter det bundkort er anvendeligt med.

Jeg synes ikke lige jeg kan lure hvilken form-factor det er lavet med, så om det kan bruges med andet end Intels egne kabinetter kan jeg ikke helt lure.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:16

Hej Anders,

jeg har forsøgt at snakke med dem, men jeg fik ingen særligt gode tilbud - og 12 GB er minimum, da der både skal køre drifts- og testservere på samme ESX.

mvh. Søren

Tilmeldt 23. Feb 09
Skrevet kl. 17:22

Hej Anders,

jeg er ved at checke det ud - tak for linket.

mvh. Søren

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 17:30

eaglebot2009:

Hej,

jeg er ved at bygge en server (nyopstartet softwarefirma),

og vil i den forbindelse høre om erfaringer eller gode råd med at bygge den.

Jeg har besluttet mig til et Intel Server board 5000,

med plads til 2 CPU'er (socket 771) og 6 RAM-klodser, 6 SATA-porte

CPU : Intel Quad-core Xeon

RAM : 12 GB

HD : 2 stk. SATA-300 diske (300GB hver)

Så langt, så godt, men desværre er jeg blevet lidt forvirret mht.hvad jeg skal vælge

af rack-chassier og PSU'er - kan jeg nøjes med 1U ? Hvor kan man købe et, der passer til ovennævnte MB ?

Og hvad med PSU ? Hvordan finder man ud af, hvilken, der er den rigtige - og ikke til "en halv million" ?

Gode råd modtages med glæde, og evt. brugt udstyr e.l. købes gerne

Med venlige hilsener,

Søren

Hej Søren. Det lyder til at du har rimelig styr på hvad det er du ønsker i din server. Hvis du vil være sikker på at stumperne passer samme, kan du evt. tage et kig på tyan.com -De har en del barebones med Intels Serverboard 5000 serie. Vi har selv købt et par stykker for et ½ års tid siden og de virker upåklageligt, selvom det ikke er samme kvalitet og allround look&feel som fx. IBM.

Hvis du planlægger at bruge VMware på dem, får du nok brug for noget controller som understøttes af VMware. Sidst jeg tjekkede (for ca. et år siden) var der ikke support af de controllere som sidder på 5000´erne.

Og så skal du huske at ECC ram til denne slags maskiner typisk er lidt dyrere end alm. bambus-ram.

-Jeg ville nok selv kigge efter nogle SAS-diske når nu de fleste 5000serie bundkort har SAS-controller også.

God vind med projektet.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 23. Feb 09
Skrevet kl. 17:46

Hej Powerhosting,

tak for dit svar, jeg har allerede checket Tyan ud, men den danske distributør oplyser ikke priser på sin hjemmeside, så jeg må vente til i morgen med at ringe.

Mht. support for VMWare på Intel 5000, så var jeg inde på deres "Compatibility Guide", og jeg fandt i hvert fald denne (http://communities.vmware.com/docs/DOC-7902), selv om der var rapporteret om flere problemer med 5000 - måske det skal netop være 5000PAL ?

mvh. Søren

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 18:04

eaglebot2009:

Hej Powerhosting,

tak for dit svar, jeg har allerede checket Tyan ud, men den danske distributør oplyser ikke priser på sin hjemmeside, så jeg må vente til i morgen med at ringe.

Mht. support for VMWare på Intel 5000, så var jeg inde på deres "Compatibility Guide", og jeg fandt i hvert fald denne (http://communities.vmware.com/docs/DOC-7902), selv om der var rapporteret om flere problemer med 5000 - måske det skal netop være 5000PAL ?

mvh. Søren

Hej igen Søren.

Uden at være helt sikker, så mindes jeg at, det kræves der installeres en såkaldt zero channel adaptor før LSI 1078 controlleren spiller med Vmware.

Jeg kan huske forkert :-)  Under alle omstændigheder var det nok værd at undersøge markedet for en anstændig controller med lidt ram og batteri-backup, hvis du skal bruge serveren til produktion. 

Jeg mistede tålmodigheden med den danske distributør (conta) ,sidst vi handlede og vi endte med at bestille fra USA istedet.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:17
Der er intet galt med selv at konstruere en server - det er sandt at det ofte er billigst og nemmest at købe dem færdigsamlede hvis det drejer sig om få servere, men i tilfælde hvor man har et meget specifikt behov kan det nogen gange være svært at finde en hyldevare der passer til ens behov. Hvad angår kvalitet af selvsamlede servere, så taler man mod bedrevidende hvis man påstår at den nødvendigvis er lavere end færdigsamlede fra HP, IBM, Dell etc.

Så vidt jeg umiddelbart kan se er der tale om et exteded atx bundkort, så du skal finde et kabinet der understøtter denne størrelse - oplagt kunne jo være at se om du kunne få fat i et Intel kabinet som Anders skriver. Hvis ikke du vælger et kabinet Intel anbefaler, så sørg for at kigge efter et kabinet hvor der er godt airflow til begge processorpladser. Lad dog være med at vælge noget der er svært at få fat i når du bygger selv, ellers kan det være du står med skægget i postkassen hvis du får brug for ombytning eller reservedel på et tidspunkt (kan du jo selvfølgelig risikere med alt :)).
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)