Har været forretningsindehaver siden marts 2008, hvor jeg har prioriteret at reklamere gennem lokal avisen. Primær for at gøre mit navn og sted kendt. Jeg netværker og laver arrangementer: workshops, coach aftener, leje af mødelokaler. Dette nævner jeg blot for at give en ide om hvad der foregår. Så langt så godt, jeg synes der kommer for lidt indkomst ind, i forhold til mine annoncering udgifter. 2009 vil jeg gå nye veje. Er der nogen af jer spændende mennesker, der har ideer til stærkere branding. Mangler jeg noget på min hjemmeside? www. damgaardchristensen.dk Tak for jeres tid Hilsen Gitte
|
Hej Gitte.
Jeg kan 100% forstå hvorfor du har problemer med at få tingene til at hænge sammen.
Selv om nedenstående er en meget ligefrem udmelding er det IKKE skrevet for at "hakke" på dig; men et oprigtigt ønske om at hjælpe dig videre.
Så med det på plads får du her min udmelding, som forhåbentlig kan sætte nogle tanker igang hos dig.
Dit problem er grundlæggende, at du ikke fokuserer.
Hverken i det du gør eller i den måde du annoncerer det.
Hvad har Coach, proceskonsulent og clairvoyant med hinanden at gøre? Og lokaleudlejning???
Du prøver at gøre alt for alle - og ender med intet at gøre for nogen.
Kan du fortælle, hvad der er det helt unikke som kun du kan levere med max. 5 ord?
Når du bliver spurgt, hvad du kan gøre for andre (journalister eller potentielle kunder) vil jeg tro, at det meget hurtigt ender med en samtale frem og tilbage, hvor du skal bore dig ned i hvem de er og hvad deres behov er før du kan svare, hvad du kan gøre for netop den person du taler med.
Hvis du er super dygtig kunne du måske have 4 hjemmesider kørende, der intet har med hinanden at gøre, som hver fokuserer på hvert sit emne;men jeg vil anbefale dig at fokusere på 1 eller 2 meget tæt relaterede ting og så gøre dig til ekspert i dette.
Vedrørende branding har jeg lagt denne lille film på Youtube:
Dertil kommer, at du har valgt nogle emner, som er meget kontroversielle:
Vi husker stadig udsendelsen med coaches i Operation-X der viste, hvordan Clairvoyante Googlede svarene frem.
Så alene det at bruge ordet Clairvoyant når du prøver at sælge dine andre ydelser er rent selvmål, hvor troværdigheden er væk efter et par sekunder på forsiden. Alene af denne årsag bør du køre hvert af dine projekter på hver sin hjemmeside.
Desuden præges de fleste af dine ydelser af at være red ocean ydelser, hvor du har hård konkurrende fra mange andre der har fået samme ide som dig.
Så mit råd er: Specialiser dig. Fokuser på een eller to ting. Blive en ekspert til dette. Anvend Internettet og Google som din primære markedsføringskanal.
Håber du kan bruge svaret til noget, så du kan komme videre.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen,
Christian